۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۸۲۶۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت های فرهنگی برای تبیین فرهنگ فاطمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین گفت: باید از تمام ظرفیت های فرهنگی هرمزگان در جهت تبیین فرهنگ فاطمی، ابعاد فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و همچنین بعد تربیت فرزند و همسرداری و دیگر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) بهره برد.
حجت الاسلام انصاری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، امروز در نشست هماهنگی برنامه های ایام فاطمیه دوم گفت: حضرت فاطمه(س) ام بیها، ام الائمه و الگویی بی بدیل برای همه زنان عالم است.

وی افزود: با توجه به اهمیت ایام فاطمیه بایستی به زوایای این مناسبت مهم و برنامه های پیش بینی شده در این ایام پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: هر ساله به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات عزاداری در ایام فاطمیه، جلسات و نشست هایی در قالب ستاد ساماندهی و یا ستاد فاطمیه در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام انصاری راد بیان داشت:‌ امروز وظیفه ای خطیر و سنگین درباره تبیین شخصیت بانو فاطمه زهرا(س) بر عهده قشر روحانیت است و باید تمام تلاش خود را در جهت تحقق این مهم بکار گیرند.

وی، رشد و توسعه فرهنگ فاطمی در استان هرمزگان را از اهم وظایف قشر روحانیت عنوان کرد و گفت: بایستی در جهت نهادینه کردن ابعاد زندگانی این بانوی گرانقدر در سطح استان تلاش کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین افزود: باید از تمام ظرفیت های فرهنگی هرمزگان در راستای تبیین ابعاد فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و همچنین بعد تربیت فرزند و همسرداری و دیگر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) بهره برد.

حجت الاسلام انصاری راد بیان کرد: استان هرمزگان در عرصه فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی از ظرفیت های فراوانی برخوردار است و وجود عالمان دینی، هیئات مذهبی، مساجد، حسینیه ها، کانون های فرهنگی تبلیغی، جمعیت بانوان فرهیخته از جمله این ظرفیت هاست.

وی در ادامه تاکید کرد: باید در جهت تبیین فرهنگ فاطمی از ظرفیت های فرهنگی موجود در استان هرمزگان استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان فضای مجازی را یک ظرفیت بی نظیر دیگری خواند که می توان در جهت تبیین و تشریح فضائل و ویژگی های اخلاقی حضرت زهرای مرضیه(س) از آن بهره جست.

وی، فضای مجازی را ظرفیت و بستر مناسبی برای فعالیت در ایام فاطمیه ذکر کرد و گفت: باید از ظرفیت سایت ها و گروه های فضای مجازی در جهت تولید محتوای دینی استفاده کرد.

حجت الاسلام انصاری راد در بخش پایانی سخنان خود به تشریح برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ایام فاطمیه دوم پرداخت و افزود: اعزام مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی هرمزگان، اعزام مداح از سوی کانون مداحان، انجام تبلیغات محیطی به همت شهرداری، راه اندازی ایستگاه های صلواتی در میادین اصلی شهر، برگزاری مراسمات عزاداری در شب های دهم، یازدهم و دوازدهم با حضور آیت الله توکل، دسته روی خیابانی هیئات مذهبی در سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) با رعایت حفظ حرمت ها از جمله برنامه های پیش بینی شده در این ایام است./202/851/ب1

ارسال نظرات