۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۸۲۶۳۳
مسؤول گروه تبلیغی منتظران ظهور:

جامعه نیازمند مبلغ مجازی است

مسؤول گروه تبلیغی منتظران ظهور تربیت مبلغ مجازی را بسیار مهم دانست و گفت: حوزه علمیه با تربیت مبلغ مجازی و مجهز کردن آنها به علم روز، نیاز جامعه به این مبلغان را پاسخ دهد.
تبلیغ نوین

علی سپهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به شکل گیری گروه تبلیغی منتظران ظهور، عنوان کرد: این گروه تبلیغی از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده است و در بحث تبلیغ و ارتباط با قشرهای مختلف جوان فعالیت های مناسبی برای پاسخگویی به سؤالات آنها از سوی مبلغان این گروه به انجام رسیده است.

وی افزود: طلاب سطح 2 و 3 زنجانی که در مراکز تخصصی حوزه مشغول به تحصیل بودند را طی این سالها جذب کرده ایم و در ایام تبلیغ با ساماندهی و اعزام آنها به مدارس، دانشگاه ها و مکان های دیگر سعی کرده ایم که خلأ موجود در بحث حضور روحانیان در بین جوانان را پر کنیم.

مسؤول گروه تبلیغی منتظران ظهور تصریح کرد: حضور این طلاب و روحانیان در ایام تبلیغی به ویژه ماه رمضان در مدارس، توانسته کمک خوبی به بحث تعمیق باورهای دینی دانش آموزان کند به طوری که در ایام دیگر سال شاید از بین 300 مدرسه تنها در 10 مدرسه روحانی حضور داشته باشد اما در ایام تبلیغ این حضور پر رنگ می شود.

سپهری استفاده از ظرفیت ایام تبلیغی در اعزام مبلغان را یکی از برنامه های این گروه تبلیغی برشمرد و خاطرنشان کرد: در ایام مناسبتی که مخاطبان بیشتری هستند و تراکم جمعیتی که تشنه معارف اسلامی هستند وجود دارد، ما 50 نفر از مبلغان جهادی را اعزام می کنیم تا در مدارس به ویژه مدارس شبانه روزی که فرصت ارتباط بیشتری وجود دارد در بین جوانان حضور داشته باشند و به سؤالات دینی آنها پاسخ دهند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزش رسانه ای توسط حوزه علمیه و سازمان های وابسته به آن خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره ها می تواند در تربیت و افزایش توان رسانه ای و تبلیغی طلاب بسیار مؤثر باشد و این روند باید ادامه یابد تا مبلغان ما با علم و آگاهی و تخصص بیشتری در عرصه تبلیغ خاضر شوند.

مسؤول گروه تبلیغی منتظران ظهور توجه به تربیت مبلغ مجازی را یکی از ضروری ترین برنامه های حوزه علمیه دانست و تأکید کرد: متأسفانه به صورت تشکیلاتی به این موضوع پرداخته نمی شود و اگر فعالیتی هم صورت می گیرد به صورت فردی و بعضاً گروه های طلبگی است که این یک ضعف است.

وی افزود: بارها افرادی به ما مراجعه کرده اند و درخواست داشته اند که مبلغان در فضای مجازی حضور یافته و پاسخ شبهات و سؤالات دینی را بدهند که به دلیل اینکه چنین نیروهایی وجود نداشت، نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم.

سپهری در پایان خاطرنشان کرد: بحث تربیت مبلغ مجازی بسیار مهم است و این ضعف باید از بین برود و طلبه ها به این سمت سوق داده شوند و باید با آموزش و مجهز کردن طلاب به علوم روز فضای مجازی، جوابگوی تعداد بسیار زیادی از مردم به ویژه جوانان که در فضای مجازی حضور دارند باشیم./872/ت302/ی

ارسال نظرات