۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۸۲۶۲۸
آیت الله سبحانی در درس خارج خود مطرح کرد؛

تجلیل از خدمات آیات بروجردی و گلپایگانی

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که مرحوم آیت الله بروجردی با ساختن مسجد اعظم و مرحوم آیت الله گلپایگانی با ساختن مدرسه بسیاری از مشکلات را حل کردند، از خدمات آن ها تجلیل کرد.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه عقل گفت: عقل می تواند انسان را به تفکر وا دارد و در پی آن هدایت شود، عقل هوا را معتدل می کند.

وی با اشاره به ساخت مسجد اعظم در دوران آیت الله بروجردی افزود: غالبا قدر اینگونه مساجد دانسته نمی شود و طلاب دورانی به حوزه آمدند که همه چیز هست؛ اما ما زمانی برای درس گفتن جایی نداشتیم و در مقبره های صحن درس می گفتیم که گاهی با عقرب ها آشنا بودیم و گاهی هم در مقبره را می بستند و درس تعطیل می شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم آیت الله بروجردی با ساختن مسجد اعظم و مرحوم آیت الله گلپایگانی با ساختن مدرسه بسیاری از مشکلات را حل کردند، اظهار داشت: مرحوم آیت الله بروجردی در درس اصول آیه دوم سوره انسان را اینگونه ترجمه می کرد که خداوند می فرماید انسان را از اجرای مختلف آفریدیم.

وی ادامه داد: یک جز انسان عقل و جز دیگر هوا است، اگر هوا نباشد ملک شده و اگر عقل نباشد حیوان می شود، خداوند می فرماید انسان را امتحان می کنیم تا مشخص شود که زمام زندگی را به دست عقل می دهد یا در اختیار هوا می گذارد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که هوا باید در اختیار انسان باشد، ابراز داشت: انسان باید سعی کند که هوا را در اختیار گرفته و عقل را بر خود حاکم کند تا بتواند مسیر درست را در پیش بگیرد./1323/پ202/ص

ارسال نظرات