۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۴۸۲۶۱۴
استاد حوزه و دانشگاه:

شهيده بودن فاطمه زهرا بار معنايي دارد

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: شهيده بودن فاطمه زهرا(س) بار معنايي دارد، چرا كه شهيده كسي است كه در راه احياي يك انديشه جان خودش را داده است.
حجت الاسلام سيد عبدالحميد شهاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان حجت الاسلام سيد عبدالحميد شهاب، سه شنبه شب در سوگواره ياس نبوي هيأت احمدي حرم مطهر حضرت سلطان امير احمد كاشان، فاطميه را خط مقدم اعتقادي شيعه دانست و گفت: اگر دشمن از شعائر فاطمي و شيعه واهمه دارد براي اين است كه مي داند اين علم برافراشته شده مبين دين شريعت است.  

وي افزود: امروز وهابيت حتي نسبت احياي شعائر فاطمي، مشكي پوش كردن و اقامه عزا و بيرق و كتل كه با ياد نام حضرت فاطمه زهر(س) باشد به شدت در هراس است.

حجت الاسلام شهاب، گفت: حقيقت فاطميه حضرت فاطمه زهرا(س) اين است كه هنوز از رحلت نبوي 95  نگذشته بود كه فاطمه زهرا(س) دختر پيامبراكرم(ص)  در بين در و ديوار قرار گرفت.

وي با بيان اينكه نقش امام هدايتگري است، يادآور شد: فاطمه زهرا(س) در بين خاندان رسالت نقطه نهايي طهارت، كمال، شجاعت، وقار و فضائل اخلاقي است كه نقش هدايت گري را به خوبي انجام داد.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دفاعيات و حفاظت و صيانت حضرت فاطمه زهرا(س) هدايتگري و احياگري است و براي همين است كه فاطميه امروز بعد از 14 قرن نه تنها كم رنگ نشده است بلكه سال به سال پر رنگ از سال قبل شده است، چرا كه مغز و مُخ ولايت فاطمي، ولايتعهدي است.

به گفته وي، اگر ولي الله كه نايب برحق  و نايب بلافصل ذات حق روبه افول مي رود، ولي خدا نيز روبه افول خواهد رفت اما تا وقتي خدا باقي است، ولي او نيز باقي است.

حجت الاسلام شهاب، اظهار داشت: آنچه كه امروز از اهل بيت(ع)به دست ما شيعيان رسيده است حفاظت و صيانت از ايام فاطميه است ، چرا كه مراقبت و محافظت از فاطميه، مراقبت و محافظ از حقايق فاطميه است.  

وي در ادامه با اشاره به اينكه، احيا گري شئون مختلف دارد، گفت: يكي از اين شئون همين عزاداري ها است چرا كه بهترين مركز و  مكان براي بيان معارف مكتب و بيان معارف فاطمي در همين جلسات است، بنابراين به هر ميزان كه اين جلسات در جامعه شيعي بيشتر باشد قطعا نوع تفكر مردم نسبت به حقايق امامت و ولايت نيز بيشتر خواهد بود.

به گفته وي، يكي از ضعف هايي كه متأسفانه امروز حاكم بر جامعه شيعي ما است، عدم اطلاع و آگاهي شيعيان از حقايقي است كه بر دختر پيامبراكرم(ص) گذشته است.

حجت الاسلام شهاب با اشاره به اينكه، عدم آگاهي شيعيان از حقايقي كه بر فاطمه زهرا(س) گذشته است در برخي موارد ممكن است حتي عمل دشمن اهل بيت(ع) را هم تأييد كند، يادآورشد: محافل عزاي فاطمه زهرا(س ) كار سالم سازي رفتار فكري و بلوغ انديشه ها را انجام مي دهد.

به گفته وي، اقامه چندين شب عزاي فاطمي براي اين است كه گفته شود، فاطمه زهرا با چه آرماني به ميدان امامت و ولايت آمد.

استاد حوزه و دانشگاه، يادآورشد: شهيده بودن فاطمه زهرا(س) بار معنايي دارد، چرا كه شهيده كسي است كه در راه احياي يك انديشه جان خودش را داده است، بنابراين شهيدي كه با آرمان به ميدان امامت و ولايت آمده است در وراي اين آرمان، تفكري نهفته است كه دشمن از آن ترس و واهمه دارد.

وي يادآور شد: تمام تلاش دشمن اين است تا حلقه مفقوده و سد بنياديني را در انديشه نسل جوان ديني قرار دهد تا نسل جوان نداند بين شهيده بودن و آرمان شهادت چه نكته مهمي است.

حجت الاسلام شهاب با اشاره به اينكه امروز وظيفه فاطميون احياي معارف فاطمي است، گفت: شيعه بايد اين هنر را داشته باشد كه نسبت به حقايق ديني و اعتقادي خودش مستحكم بايستند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنين با تأكيد بر اينكه ايمان بر اساس ولايت سنجيده مي‌شود اظهار داشت: اگر در پرونده اعمال كسي يكصد سال هم نماز شب ثبت شده باشد اما ذره اي به ولايت اميرمومنان اعتقاد نداشته باشد همه اعمال يكصد ساله او باطل است.

حجت الاسلام شهاب، گفت: كسي كه ولايت را انكار كند، خدا را انكار كرده است و در خط كفر قرار گرفته است، بنابراين، عدم ثبات قدم در كلمه الولايه انحراف است چرا كه  اگر پاي ولايت مستحكم مي ايستادند هرگز انحطاط و انحراف انجام نمي شد./1307/202/ب1

ارسال نظرات