۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۸۲۶۰۷
استاد حوزه علمیه:

طرح آشتی ملی مساله ای انحرافی در کشور است

استاد حوزه علمیه بابل ملت ایران را ملتی منسجم و متحد تحت هدایت رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: طرح مسائلی مانند آشتی ملی در کشور یک مساله انحرافی است.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، استاد حوزه علمیه بابل امشب در جمع طلاب و روحانیان لاله آباد در مسجد جامع این منطقه با اشاره به بصیرت بالای ملت ایران در طول 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بصیرت و غیرت دینی ملت ایران برای حفظ آرمان های انقلاب و نعمت بزرگ انقلاب هممواره یکی از عناصر قدرت نظام اسلامی است.

وی افزود: مردم ایران مردمی وقت شناس و دارای هوشمندی سیاسی بالایی هستند و تبعیت کامل آنها از ولایت فقیه، نشانه بصیرت بالای این مردم و شناخت صحیح راه تعالی و پیشرفت این نظام است.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل، وحدت بین تمام آحاد ملت را از مهمترین عناصر استحکام و پایداری ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان با برنامه های متعدد طرح ریزی شده در اتاق های سرویس های اطلاعاتی خود با استفاده از ابزارهای رسانه ای مانند شبکه های ماهواره ای و رسانه های اجتماعی در صدد شکاف بین ملت ایران با طرح مسائلی فریبنده ای مانند قوم و زبان هستند.

وی بر لزوم هوشیاری همگان برای این طرح خطرناک تاکید کرد و ادامه داد: تنوع قومی و زبانی همه اقوام ایرانی در طول تاریخ یک مزیت بزرگ برای کشور ما محسوب می شد اما دشمنان در پس طراحی خود برای ایجاد شکاف های قومی و زبانی، طرح تجزیه کشور را دنبال می کنند.

حجت الاسلام شیخی ضمن اشاره به اینکه تاکنون با هوشیاری همه ملت این طراحی ها دشمنان بی نتیجه بوده است، گفت: ملت ایران منسجم و متحد تحت ولایت مقام عظمای ولایت و مرجعیت قرار دارند و طرح مسائلی مانند آشتی ملی یک مساله ای انحرافی در کشور است.

وی با انتقاد از برخی رفتارهای نامتعارف و غیر دیپلماتیک از سوی مقام های کشورهای غربی در هنگام سفر به ایران، اظهار داشت: بر اساس اصول متعارف دیپلماسی، هر مقامی از یک کشور هنگام سفر به کشور دیگر موظف به رعایت آداب و مقررات کشور میزبان است اما نحوه رفتار و حتی پوشش برخی از مقام های غربی در هنگام سفربه کشور، نامتعارف و حتی سوال بر انگیز است.

امام جمعه زرگرشهر ادامه داد: یک مقام خانم غربی در کشور عربستان تمام شئون دیپلماتیک را به دقت رعایت می کند اما با وضعی نامتعارف در عرصه دیپلماتیک به حضور رئیس جمهور می آید و آداب دیپلماتیک متعارف بین الملل را در مقابل مقام های دولت ایران انجام نمی دهد.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) با بیان این مطلب که مگر ما اصالت دینی و ملیت را فراموش کردیم، تصریح کرد: ما همان ملتی هستیم که یک نوجوان اسیر ایرانی در زندانهای رژیم بعثی عراق عزتمندانه و مقتدرانه به گونه ای با خبرنگار بی حجاب خارجی مواجه می شود که آن خبرنگار را مجبور به حفظ حجاب برای مصاحبه می نماید.

وی با انتقاد از برخی مذاکرات رسمی از سوی مقام های ایرانی در منزل سفیر سوئد در تهران، گفت: برخی از مسؤولان اجرایی از جمله برخی وزرا در یک مهمانی در منزل سفیر سوئد در تهران برای برخی از قراردادها و مذاکرات بین دو کشور حضور پیدا کردند که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که در منزلی یک قرارداد رسمی بین دو کشور انعقاد شود.

حجت الاسلام شیخی با مذموم دانستن این کار و انتقاد از حضور برخی از وزرا و مقام های رسمی کشور و عدم رعایت حجاب اسلامی در این مهمانی، خاطرنشان کرد: مسؤولان امروز اجرایی از رفتار مقتدرانه ملت ما از جمله رزمندگان و ایثارگران درس بگیرند و عزت ملت ایران را حفظ کنند.

وی افزود: مردم غیور ما این اقدام ها و تحقیر مقام های ایرانی را در مقابل مقام های دیگر کشورها نمی پسندند و این رفتارها را تقبیح می کند.

استاد حوزه علمیه با تذکر جدی نسبت به تکرار این دست اقدام ها از سوی مسؤولان اجرایی کشور، تاکید کرد: امیدوارم که روی دادن این رفتارها برای آخرین بار باشد و مسؤولان کشور نباید اقدامی در زمینه کاهش عزت و اقتدار ملی ما انجام دهند./202/1313/ب1

ارسال نظرات