۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۶۰۵
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هوشمندانه عمل کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هوشمندانه عمل کنند چرا که انتخاب افراد اصلح در شوراها، مدیریت شهری و روستایی قدرتمند را به دنبال دارد.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کارچان در بیت امام جمعه اراک، افزود: شوراهای اسلامی با نظارت و تصمیم گیری در امورات محلی می توانند همگام با مسؤولان در شتاب بخشی به عمران روستاها و شهرها نقش موثری را ایفا کنند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: نظر به نقش مهم شوراها در کمک به حل مشکلات جامعه باید وضعیت معیشتی مردم در لوایح شورا ها مدنظر قرار گرفته و همچنین پیرامون شهرداری ها، شوراها نیز دقت کنند که که اموال بیت المال در راستای مصالح جامعه اسلامی و تامین نیازهای رفاهی و فرهنگی مردم مصرف شود.

امام جمعه اراک اظهار کرد: مردم باید برنامه های افراد را مطالعه کرده و به نامزدی که برنامه ایده آلی ارائه کرده است، رای بدهند.

وی اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید بدانند که انتخاب هر کس به منزله قبول مسؤولیتی بسیار سنگین و خطیر است و چیزی جز خدمتگزاری بی منت برای جامعه ایران اسلامی نیست، بنابراین قبل از حضور در میدان رقابت باید به این اصل اساسی توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه اراک ادامه داد: احترام به اصول و ارزش های اساسی نظام اسلامی، ترجیح مصالح عمومی و ملی به منافع شخصی و گروهی، صداقت و انصاف در گفتار و کردار از مهمترین مواردی است که نامزدهای انتخاباتی باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: مسؤولان و مدیران شهری شهر جدید کارچان برای موفقیت در امر خدمت رسانی به مردم باید یک برنامه بلند مدتی برای خود تعریف کرده و بر اساس همان برنامه گام بردارند، چرا که اقدام بدون برنامه نه تنها منافعی نداشته بلکه در مدت زمانی کوتاه هدر رفت بیت المال را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر ساخت یک مسجد بین راهی در مجاورت پلیس راه کارچان تاکید کرد و گفت: از ابتدای محور اراک - قم، تا آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) هیچ مسجدی برای مسافران وجود ندارد که مسؤولان شهر کارچان باید مقدمات ساخت یک مسجد بین راهی را در این شهر فراهم کنند.

وی همچنین بر تجهیز آزمایشگاه پزشکی شهر کارچان که از سوی خیران این شهر ساخته شده و همچنین استقرار یک پاسگاه انتظامی در این شهر تاکید کرد.

شهر کارچان با جمعتی بالغ بر پنج هزار نفر در سال 1392 از روستا به شهر تبدیل شد./101/842/ب1

ارسال نظرات