۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۵۹۰
آیت الله قرهی:

پیام امام در منشور روحانیت استکبارستیزی و خدمت به مردم است

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر حوزه های انقلابی تاکید داشته اند، گفت: پیام امام در منشور روحانیت استکبار ستیزی و خدمت به مردم است.
دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با آیت الله قرهی مدیر مدرسه علمیه امام مهدی(عج)وآیت الله حمیدی در تهران

آیت الله روح الله قرهی تولیت مدرسه امام مهدی(عج) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با سالروز صدور منشور روحانیت، گفت: امام خمینی(ره) همواره دغدغه مباحث حوزه و روحانیت را داشتند، به علت اینکه روحانیان پیشتازان راه پر عظمت اسلام بوده اند. اگر خدایی نکرده آسیبی به روحانیت وارد شده و یا از راه اصلی جدا شوند، انقلاب و اسلام در معرض خطر قرار می گیرد.

وی افزود: امام راحل همواره تاکید داشتند روحانیت در مسائل تقوا و مباحث سیاسی دقت نظر داشته باشند و به همین علت خطاب به روحانیان سراسر کشور فرمودند باید زحمات اعاظم دینی، شهدا و خانواده های شان را قدر بدانیم و شعائر اسلامی و انقلابی آنها را حفظ کنیم. همچنین علاوه بر اخلاق و تهذیب نفس در طلبگی، بر انقلابی بودن تاکید داشتند.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران در اشاره به پیام های این منشور، ابراز داشت: امام راحل به طلاب هشدار می دهند از القائات روحانی نماها و مقدس نماها و تجربه تلخ روی کار آمدن انقلابی نماها و عقلای قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکردند، عبرت بگیرند. گویی امام این مطلب را همین امروز و برای زمان حاضر صادر کرده اند برای کسانی که ادعای عقل گرایی دارند و دم از تدبیر و امید می زنند. امام می فرماید اینها دروغ می گویند اینها انقلابی نما هستند و به ظاهر خود را از عقلای قوم معرفی می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: امام این پیام زیبا را در آن زمان صادر کرده اند ولی گویی این پیام همین امروز صادر شده که فرمودند مراقب اینها که خود را از عقلا می دانند، باشید. امام معتقدند فقه، باید فقه جواهری باشد. همچنین می فرمایند بعد از ده سال از پیروزی انقلاب همچون گذشته اعتراف می کنم بعضی از تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست ها و امور مهم کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته اند، اشتباهی بوده که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی رود.

آیت الله قرهی تصریح کرد: امام راحل در آن زمان به نفوذ عده ای صدا بلند کرده و اعتراف کردند. حال امروز یک عده به سادگی می گویند نفوذ وجود ندارد. انگار این عده متوجه نیستند؛ این عده یا خواب هستند و یا متاسفانه باید گفت خودشان جز نفوذی ها هستند.

وی در ادامه گفت: امام در آن زمان فرمودند تاسف نمی خوریم چرا آنها در حال حاضر در کنار ما نیستند، چرا که از اول هم نبودند. انقلاب به هیچ گروهی بدهکار نیست؛ ما چوب اعتماد به گروهک ها و لیبرال ها را می خوریم. آغوش انقلاب همیشه برای کسانی که قصد خدمت دارند باز است ولی نه به قیمت طلبکاری کسانی که می گویند چرا مرگ بر آمریکا گفتید و جنگ کردید؟

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران، ابراز داشت: امام راحل در آن زمان فرمودند نباید تحت تاثیر ترحم های بیجا و بی مورد نسبت به دشمنان خدا و متخلفان نظام به گونه ای تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهی زیر سوال برود؛ امروز ما نیز از قوه قضاییه می خواهیم با این افراد برخورد واقعا شدید داشته باشد. همه روحانیان به خصوص قوه قضاییه باید همواره منشور روحانیت که حقیقتا منشور انقلاب است را مطالعه کنند.

وی تصریح کرد: ما نمی ترسیم از اینکه ما را تندرو بنامند، چرا که اینها به امام نیز تندرو می گفتند.  اینها خود را از عقلا می دانند در حالی که ضد عقل هستند. جامعه مدرسین و روحانیون همه باید متوجه باشند که برای انقلاب کار کنند؛ پیام منشور امام این است که طلاب مراقب باشند، فقه پویا و جواهری داشته و انقلابی باشند.

آیت الله قرهی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر حوزه های انقلابی تاکید داشته اند، گفت: پیام امام در منشور روحانیت استکبار ستیزی و خدمت به مردم است. منظور امام از بیان عبارت حوزه های اصیل همان حوزه های انقلابی است. آخرین پیام امام در این منشور ارزش گذاری خادمان واقعی به اسلام و مردم است؛ نه خدمت گذاری عده ای مولتی میلیاردر./966/ 302/ص

ارسال نظرات