۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۸۲۵۷۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

پذیرش 50 طلبه جدید در مدرسه علمیه خواهران شیروان، جذب 100 طلبه برادر در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) و کمبود اعتبار برای بهره‌برداری از دارالقرآن‌‌های شیروان و راز و جرگلان عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شهناز همتی، مدیر مدرسه علمیه مکتب الزهراء (س) شیروان با اشاره به آغاز ثبت‌نام در حوزه علمیه استان خراسان شمالی، ظرفیت پذیرش طلبه خواهر در این مدرسه علمیه را ۵۰ نفر اعلام کرد.

وی اظهار داشت: ثبت‌نام در مدرسه علمیه مکتب الزهراء (س) خواهران شیروان از 15 بهمن آغاز شده و تا 15 فروردین هم ادامه دارد که خواهران علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه می‌توانند نام‌نویسی کنند.

همتی با اشاره به برخی شرایط اختصاصی خواهران برای ثبت‌نام در حوزه علمیه گفت: قبولی حداقل پایه نهم دوره اول متوسطه با حداکثر سن 18 سال، حداکثر سن با مدرک تحصيلی دیپلم برای خواهران 28 سال تمام، خواهران در صورت تأهل 2 سال به حداکثر سن آنان اضافه خواهد شد.

پذیرش ۱۰۰ طلبه در مدرسه علمیه برادران آیت‌الله حکیم

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان با اشاره به آغاز ایام ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه استان گفت: امسال ۱۰۰ طلبه برادر در مدرسه علمیه این شهرستان در سطوح یک و دو پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه 10 نفر از اساتید و مدرس اعزامی و بومی کار آموزش این طلاب جدیدالورود را بر عهده دارند، افزود: مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان از نظر آموزشی رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده و در بین مدارس علمیه استان‌های سه‌گانه خراسان هم در رده سوم قرار دارد.

مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان در خصوص توسعه کمی و کیفی حوزه علمیه استان، مسئله جذب و پذیرش طلاب هم یکی از راه‌های ارتقای سطح حوزه علمیه خراسان شمالی به شمار می‌رود.

بهره‌برداری از دارالقرآن‌‌های شیروان و راز و جرگلان درگرو تأمین اعتبار

علی عاشورزاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی گفت: بهره‌برداری از دارالقرآن‌های دو شهرستان شیروان و راز و جرگلان منوط به تأمین اعتبار است.

وی اظهار کرد: به‌منظور بهره‌برداری و تکمیل فضاهای نیمه ساخت دارالقرآن‌ها در دو شهرستان شیروان و راز و جرگلان شش میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

عاشورزاده ادامه داد: طی رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مقرر شده این میزان اعتبار برای تکمیل این دارالقرآن‌ها اختصاص یابد تا این پروژه‌ها طی سال آینده به بهره‌برداری برسد.

عاشورزاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پروژه دارالقرآن شهرستان‌های شیروان و راز و جرگلان هر یک به طور میانگین از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردار هستند.

ضرورت توجه به اولویت‌های فرهنگی و هنری در تدوین برنامه‌ها

حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست کارگروه تخصصی برنامه‌ریزی برش استانی بخش فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و زنان و خانواده، با اشاره به اینکه می‌بایست برنامه‌ریزی فرهنگی در همه بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد، بر ضرورت توجه به اولویت‌های فرهنگی و هنری در تدوین برنامه‌ها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه سه کمیته تخصصی در بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و زنان و خانواده فعال می‌شود، گفت: این کارگروه‌ها متشکل از کارشناسان، صاحب‌نظران، متخصصان و نمایندگان انجمن‌های علمی و مجامع صنفی مرتبط خواهد بود.

فرخنده افزود: پس از تعیین مدل تحلیلی، محورهای سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه در برش استانی تحلیل شده و مهم‌ترین مؤلفه‌های مرتبط با آنها استخراج شده است.

وی طراحی مدل تحلیلی، تعیین وضع موجود و طراحی و تدوین وضع مطلوب را از اهم مراحل تدوین برنامه ششم توسعه برشمرد./303/9314/ب1

ارسال نظرات