۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۴۸۲۵۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام 300 سفیر فاطمی به روستاهای خراسان شمالی در ایام فاطمیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام 300 روحانی مبلغ و هشت گروه از سفیران فاطمی به 500 روستا و منطقه محروم این استان همزمان با ایام فاطمیه خبر داد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علي خادمي، مدیرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي، عصر امروز در دیدار با شماری از روحانیان استان، با تسليت ایام شهادت بانوي مكرم اسلام، حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: به مناسبت دهه فاطميه حدود 300 روحاني به‌عنوان سفيران فاطمي به روستاها و مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اعزام هشت گروه‌ از سفیران فاطمی به روستاها و مناطق محروم، گفت: اين گروه از روحانيان به‌عنوان سفيران فاطمي و در راستاي تبيين سيره فاطمي به 500 روستا و منطقه محروم استان اعزام شده و در آنجا با برگزاری مراسم‌های عزاداری و برنامه‌های فرهنگی ديني به تبیین و نشر سیره ائمه اطهار (ع) به‌ویژه حضرت فاطمه (س) می‌پردازند.

حجت‌الاسلام خادمي اضافه كرد: سفیران فاطمی از دهم اسفندماه به مدت یک هفته در 500 روستا و منطقه محروم استان حضور يافته و مجالس و برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه را برگزار می‌کنند.

وي با اشاره به اعزام هشت گروه از سفیران فاطمی به روستاها و مناطق محروم استان، ادامه داد: سفيران فاطمي در گروه‌های سه تا چهارنفره به‌صورت سيار و روزانه در يك روستاي استان حضور يافته و به اجراي برنامه‌های عزاداري مرتبط با ایام فاطمیه می‌پردازند.

حجت‌الاسلام خادمي تصريح كرد: در راستاي رفع شبهات ديني مردم و پاسخگويي به مسائل شرعي آنها براي ايام فاطميه 150 مبلغ هم از استان‌های قم و مشهد به روستاها و مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وي با بیان اینکه هدف از اعزام اين مبلغان رفع شبهات دینی مردم و همچنین پاسخگویی به مسائل شرعی آنها است خاطرنشان كرد: اين مبلغان اعزامي، علاوه بر مبلغاني هستند كه به‌صورت دائمي در سطح شهرستان و استان فعاليت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمي اضافه كرد: ازجمله اهداف مهم اين اعزام‌ها ترویج و تبلیغ سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) است كه بايد به عنوان یک الگوی والا و ارزشمند در جامعه اسلامی ترويج و تبیین شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: در اين راستا رسالت مهم مبلغان و روحانيان اين است كه برای معرفي سبك و سيره فاطمي تلاش كرده و با معرفي ویژگی‌های ارزشمند اين بانوي گران‌قدر به نسل جوان، سيره فاطمي را در جامعه به‌ویژه در بين جوانان نهادينه كنند.

وي تصريح كرد: برای ترويج بیش از پیش معروفات در جامعه، استفاده از زندگي اهل‌بیت (ع) به‌ویژه سيره و سبك زندگي حضرت زهرا (س) اهميت فراواني دارد؛ چراكه بهترين سیره‌ای كه انسان‌ها را به سرمنزل مقصود و سعادت دنيوي و اخروي می‌رساند، سيره فاطمي است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در انتها با اشاره به برنامه‌هایی كه براي ايام فاطميه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با فرارسیدن دهه دوم فاطمیه برنامه‌های گوناگوني نظير نوحه‌سرایی و سینه‌زنی، سخنرانی کارشناسان مذهبی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برگزاری مسابقه خطبه فدکیه، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و غیره در سطح استان برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات