۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۸۲۵۷۱
مدیر حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

25 فروردین ماه زمان برگزاری آزمون پذیرش حوزه های علمیه

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به زمان پذیرش حوزه های علمیه در سراسر کشور گفت: پس از پایان نام نویسی داوطلبان 25 فروردین ماه، در آزمون ورودی شرکت می کنند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت‌الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: نام نویسی حوزه از 10 بهمن ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به تمدید مهلت نام نویسی همچون سال های گذشته افزود: آزمون ورودی حوزه 25 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان به روند نام نویسی داوطلبان اشاره و عنوان کرد: انتظار می رود با توجه به فعالیتهای تبلیغی و اطلاع رسانی آمار نام نویسی افزایش یابد.

وی بیان کرد: افزون بر نصب بنرهای تبلیغی در سطح شهر، فعالیت تبلیغی مبلغان و طلاب، ائمه جمعه و جماعات، صدا و سیما و فعالیت رسانه ها خانواده ها و نهاد آموزش و پرورش نیز می توانند یاری گر خوبی برای حوزه باشند.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: با تشویق و ترغیب نسل جوان و هدایت این قشر به سمت حوزه می توان استعدادهای نهفته را کشف و در جهت تربیت و پرورش طلابی توانمند گام برداشت.

وی با اشاره توانایی و استعداد جوانان در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در مناطق محروم و دورافتاده اطلاع رسانی ها به صورت منسجم تر در جهت زمان و نحوه پذیرش حوزه های علمیه مورد توجه قرار دارد و صدا و سیما، اصحاب رسانه ها و مبلغان اعزامی در این زمینه مسؤولیت خطیری بر دوش دارند و انتظار می رود با اطلاع رسانی یاری گر حوزه در جذب جوانان مستعد باشند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان بیان داشت: جذب جوانان توانمند و با استعداد در حوزه و شکوفایی و هدایت این استعدادها در مدارس علمیه امری مهم در جهت پرورش مبلغانی کارآمد برای آینده جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 14 مدرسه علمیه که در سطح یک و دو در استان لرستان مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: پذیرش طلاب در سطح یک و دو در مدارس سراسر استان صورت می گیرد.

حجت الاسلام میناپور به نحوه پذیرش حوزه اشاره کرد و افزود: داوطلبان بر اساس شرایط سنی و تحصیلی اعلام شده از سوی مرکز مدیریت در سایت حوزه نام نویسی کرده و پس از شرکت در آزمون ورودی، پذیرفته شدگان در مصاحبه ورودی شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های اختبار و تثبیت از دیگر مراحل پذیرش طلاب جدیدالورود است که در جهت آشنایی طلاب با فضای حوزه و دروس ابتدایی برگزار می شود و پذیرفته شدگان از نظر اخلاقی سنجیده می شوند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان 31 اردیبهشت ماه سال آینده را زمان اعلام نتایج آزمون ورودی حوزه عنوان کرد و گفت: پس از اعلام نتایج پذیرفته شدگان در مدارس به عنوان دانش آموختگان مکتب امام صادق(ع) مشغول تحصیل می شوند./9459/302/ب1

ارسال نظرات