۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۴۸۲۵۶۲
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون مطرح کرد؛

شاخصه های مادر موفق در تربیت دینی فرزندان

استاد حوزه با اشاره به شاخصه های مادر موفق در تربیت دینی فرزندان، گفت: تنش مداوم مادر با کودک نشان دهنده پایین بودن دانش و مهارت تربیتی مادر است.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مادر در تربیت موفق فرزندان نقش کلیدی دارد، گفت: برای یک مادر موفق در امر تربیت فرزندان ویژگی های زیادی وجود دارد که اولین این ویژگی ها برخورداری از سلامت جسمانی است.

وی افزود: برخورداری از تعادل روحی و اخلاقی از دیگر ویژگی ها یک مادر موفق در امر تربیت است و یک مادر برای اینکه بتواند فرزندان سالم و صالحی را تربیت کند باید از دانش و مهارت تربیتی کافی نیز برخوردار باشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همانطور که معلم را نمی توان بدون اطلاعات و دانش کافی سرکلاس درس فرستاد یک مادر را هم نمی توان بدون دانش تربیتی مادر نامید زیرا یک مادر باید با نحوه برخورد با فرزندان آشنا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با اشاره به اینکه مادر باید برای تربیت فرزندان وقت بگذارد، گفت: وقت گذاشتن به معنای وقت اضافه بر اشتغال و کارهای خانه نیست بلکه مادر باید مستقیما ساعاتی را برای تربیت فرزندان خود وقت بگذارد.

وی افزود: مادر موفق، مادری است که تنش ها و اختلافات کمی با فرزندان خود دارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر در خانه ای مادر به صورت مداوم با کودک درگیر بوده و تنش دارد نشان از توان و مهارت کم تربیتی مادر است؛ بنابراین مادر موفق، مادری است که تنش های اخلاقی و اختلافات کمی با فرزندانش دارد.

حجت الاسلام تراشیون پایین بودن سطح دانش و مهارت تربیتی مادر را عامل تنش با فرزندان عنوان کرد و گفت: اگر مادران مهارت ها و دانش تربیتی خود را افزایش دهند خواهند توانست در امر تربیت موفق باشند.

وی با بیان اینکه تربیت اصلی ترین هدف خلقت در نظام هستی است، افزود: این هدف به حدی اهمیت دارد که خداوند 124 هزار پیامبر و چندین کتب آسمانی را برای تربیت انسان ها فرستاده است؛ بنابراین این موضوع نشان می دهد که تربیت هدفی بزرگ و مهم است و بدون دانش و مهارت کافی نمی توان در حوزه تربیت آن هم تربیت کودکان وارد شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دانش و مهارت تربیتی به معنای دانش و مدرک دانشگاهی و آکادمیک نیست بلکه یک مادر خوب با مطالعه آموزه های دینی در عرصه تربیت نیز می تواند در تربیت فرزندان خود موفق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با بیان اینکه مادر خوب بودن لزوما به معنای هم بازی شدن و همراهی مستقیم کودک نیست، افزود: برای نمونه می توان گفت که مادر موفق، مادری است که بتواند برای فرزند خود یک همبازی خوب و هم سن پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با اشاره به اینکه همانطور که بیان شد مادر موفق، مادری است که بتواند بستر و ابزارهای تربیتی را برای فرزند خود فراهم کند، ادامه داد: همراهی مستقیم کودک و اینکه مادر برای کودک نقش پدر، مادر، دوست و هم بازی را داشته باشد لزوما به معنای تربیت موفق فرزندان نیست؛ چرا که در بیشتر موارد این روش تربیتی روشی موفق نیست.

وی افزود: یک مادر موفق می داند که کودکش به چه اسباب بازی نیاز دارد و برخلاف بسیاری از مادران که یک کمد اسباب بازی بی خاصیت برای کودک خود خریداری می کنند و در نهایت کودکشان با وسایل آشپزخانه بازی می کند، این مادر اسباب بازی هایی برای کودک خود خریداری می کند که برایش کاربرد دارد و این همان ویژگی یک مادر موفق است./968/پ202/ی

ارسال نظرات