۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۸۲۵۶۰

شیخ الازهر خواستار تربیت طلاب برای مقابله با افکار انحرافی شد

شیخ الازهر تصریح کرد که علمای الازهر باید طلاب را برای مقابله با افکار انحرافی و شبهات آماده کنند.
احمد الطیب شیخ الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر در دیدار با داتو کو جعفر کو شعاری سفیر مالزی در مصر تصریح کرد: الازهر حامی دانشجویان علوم اسلامی در دانشکده و موسسات آموزشی است.

وی افزود: الازهر آمادگی پذیرش دانشجوی علوم اسلامی از مالزی و تکمیل برنامه تحصیلی ائمه و سخنرانان دینی این کشور را دارد.

سفیر مالزی در این دیدار نیز ضمن تشکر از حمایت الازهر از طلاب این کشور گفت: مسلمانان جهان به ویژه طلاب مالزی بهره بسیاری از الازهر برده‎اند.

احمد الطیب همچنین در دیدار با معاونان و رؤوسای دانشکده‎های شرعیه و العربیه در قاهره به بررسی آخرین وضعیت دانشکده‎ها و برنامه‎های درسی پرداخت و بیان داشت: فعالیت‎های دانشکده و بخشهای مختلف الازهر باید پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

وی ادامه داد: علمای الازهر باید شیوه پاسخگویی مسائل و شبهات روز را به طلاب علوم دینی آموزش دهند و آنان را برای مقابله با افکار منحرف و گمراه جریان‎های تکفیری آماده کنند.

شیخ الازهر تاکید کرد که طلاب علوم دینی با استعداد و توانایی بالایی که دارند می‎تواند تغییرات و فعالیت‎های بزرگی را در جامعه بدهند و نماینده الازهر در استان‎های مختلف باشند.

وی با اشاره به اعزام مبلغان الازهر به کشورهای خارجی، اظهار داشت: الازهر جایگاه بالایی در داخل و خارج از کشور دارد و به حرکت در مسیر اعتدال و صلح مشهور است./994/ب902/د

ارسال نظرات