۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۸۲۵۴۷
آیت‌الله ری شهری:

ستایش فرومایگان مذموم است

آیت‌الله محمدی ری شهری گفت: ستایش افراد فرومایه و نادان سبب رواج کارهای بی ارزش و زشت در جامعه می‌شود.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزرا شد، گفت: در جلسه گذشته اینگونه بیان شد که احسان به افرادی شایسته نیکی کردن نیستند از رذائل اخلاقی محسوب می‌شود.

وی افزود: روایات متعددی از ائمه معصومین(ع) در زمینه احسان کردن به دیگران ذکر شده است که برخی از روایات شامل نیکی کردن نسبت به همه افراد اعم از انسان های خوب و بد می‌شود، دسته دیگر این گونه بیان می‌شود که نیکی باید در جای خودش صورت بپذیرد و روایاتی هم وجود دارد که مربوط به جمع بندی این دودسته می‌شود.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به جمع بندی آن دو روایت، ابراز کرد: در نهج البلاغه امام علی(ع) می‌فرماید کسی که نابجا به افراد غیر مستحق نیکی می‌کند از آن احسان هیچ بهره‌ای نمی‌برد؛ ستایش افراد فرومایه و نادان سبب رواج کارهای بی ارزش و زشت در جامعه می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی که به افراد معتاد احسان می‌شود و هزینه‌ای در اختیار آنان قرار می‌گیرد صرف خرید مواد مخدر و کارهای بی ارزش می‌شود بنابراین احسان به چنین افرادی باطل است اما احسان به کسانی که به نان شب محتاج هستند بسیار نیکو و ارزنده به شمار می‌رود./813/202/ب1

ارسال نظرات