۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۸۲۵۴۲
معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان:

حوزه علمیه هرمزگان با اعزام و استقرار مبلغان با فرقه های ضاله مقابله می کند

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان گفت: فرقه های ضاله به صورت خیلی محدود توانسته اند در برخی مناطق استان نفوذ کنند اما حوزه علمیه با اعزام و استقرار مبلغان بسیار قوی به ین مناطق با هدف پاسخگویی به شبهات، نسبت به مقابله با تبلیغات سوءآنان اقدام به موقع کرده است.
حجت الاسلام موسایی

حجت الاسلام حسن موسایی معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن تشریح رسالت ها و وظایف معاونت تبلیغ گفت: در این معاونت دو  محور اصلی اعم از پوشش تبلیغی مناطق مختلف استان به ویژه مناطق فاقد روحانی و مبلغ مدنظر است.

وی در ادامه افزود: به منظور تحقق این مهم، ابتدا منطقه راآمایش سرزمینی و مورد بررسی قرار داده ایم و مناطق آسیب پذیر و یا در معرض آسیب را به ترتیب اولویت دسته بندی شده اند و در نهایت با توجه به وضعیت فرهنگی و بافت جمعیتی آن منطقه مبلغان و روحانیان اعزام و استقرار می یابند.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان با اشاره به وضعیت فرهنگی مناطق تصریح کرد: بعضی از فرقه های انحرافی در استان هرمزگان درحال فعالیت هستند، متاسفانه در برخی از مناطق استان، فرقه بهائیت فعالیت می کند اما برد تبلیغی آنان بسیار ضعیف است و به شکرانه حق هنور موفق نشده اند افرادی را از هموطنان هرمزگانی جذب کنند.

حجت الاسلام موسایی بیان کرد: هر چند این فرقه ها ارزش به حساب آوردن را ندارند اما حضور آنان و فعالیت شان در استان مهم است، حوزه علمیه برای مقابله با تبلیغات و فعالیت های فرقه بهائیت در استان اقدام به اعزام و استقرار مبلغان کارشناس فرق و مذاهب و مبلغان با گرایش مطالعاتی بهائیت، کرده تا مرتفع کننده شبهات و پاسخگو به سؤوالات مخاطبان در زمینه بهائیت باشند.

وی همچنین گفت: این مبلغان اعزامی با توجیه عموم مردم به ویژه جوانان در خصوص فرقه ضاله بهائیت و رفع شبهات القاء شده توسط پیروان این فرقه، در جهت خنثی کردن ترفندها و تبلیغات سوء بهائیت تلاش می کنند.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان ابراز داشت: در برخی مناطق استان هرمزگان نیز دراویش و صوفیان فعالیت می کنند، تعداد آنان بسیار محدود بوده و ما با توجه به نوع فعالیت آنان نسبت به خنثی کردن اثرات تبلیغات این فرقه ها اقدامات مناسب و به موقع انجام می دهیم، افراد بیشواد و یا کم سواد بیشتر در معرض خطر تبلیغات سوء فرقه های ضاله در استان هستند.

حجت الاسلام موسایی تصریح کرد: پیروان فرقه های ضاله در استان هرمزگان به هیچ وجه موفق نخواهند شد افراد با سواد و آگاهی های بالا را جذب کنند، بنابراین ضروری است تا مبلغان و روحانیان آشنا با ترفندهای این فرقه ها در استان اعزام و استقرار یابند و در راستای آگاهی بخشی به عموم مردم اقدام کنند.

وی گفت: درویش صفتی را گوشه گیری و قطع با جامعه علمی معنا کرد و ابراز داشت: دراویش به مردم پیشنهاد می کنند که برای اینکه در حلقه دراویش درآیید باید هرگز با روحانی و یا اساتید و افراد فهمیده روبه رو نشوید، حوزه علمیه نسبت به اعزام و استقرار روحانی کارشناس در این مناطق اقدام کرده و محکم در مقابل تبلیغات این فرقه ایستاده اند و عامل مهمی برای عدم توسعه و گسترش این تفکر کاذب عرفانی در استان است.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان ابراز داشت: این فرقه ها برای رسیدن به اهداف خود از هر ترفندی استفاده می کنند، آنان به ویژه از باورهای دینی مردم بهره می برند، ضعف باورهای دینی افراد بهترین راه نفوذ این فرقه هاست، بعنوان مثال در فرهنگ تشیع به حضرت علی(ع) اعتقاد خاصی داریم،  فرقه های ضاله از این گونه اعتقادات استفاده می کنند تا به اهداف شوم خود دست یابند.

حجت الاسلام موسایی بیان داشت: فرقه های دروابش و بهائیت در مناطق اهل تسنن استان کمتر فعالیت می کنند و عمده فعالیت شان در مناطق شیعه نشین است.

وی افزود: رواج تفکر وهابیت و سلفی ها در بین اهل سنت بسیار تهدیدکننده بوده که در این زمینه با استفاده از باورهای اهل تسنن تا حدود خیلی اندک توانسته اند نفوذ کنند و با تفکر محمدبن عبدالله اسلام خشونت گرا واسلام افراطی و اسلام داعشی را عرضه می کنند.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان اذعان داشت: این فرقه به صورت خیلی محدود و اندک توانسته اند در برخی مناطق نفوذ کنند و اجتماعاتی را تشکیل دهند و حوزه علمیه نیز با اعزام و استقرار مبلغان بسیار قوی به این مناطق شیعه و اهل تسنن با هدف پاسخگویی به شبهات، نسبت به مقابله با تبلیغات سوءآنان اقدام به موقع کرده است.851/302/ب1

ارسال نظرات