۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۸۲۴۸۹
به همت اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان؛

دومین همایش مسؤولان هیأت های مذهبی بانوان برگزار شد

دومین همایش مسوولان هیأت های مذهبی بانوان استان کرمان امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
همایش بانوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، دومین همایش مسوولان هیأت های مذهبی بانوان استان کرمان امروز در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این همایش خانم طاهره معماری مسؤول جمعیت فرهیخته استان کرمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم، فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: بانوان فرهیخته جمعیتی از افراد تحصیل کرده و تأثیر گذار هستند که نسبت به مسائل اطراف خود بی تفاوت نبوده و تلاش دارند همچون زمان قبل از انقلاب و سپس در دوران دفاع مقدس، نقش مؤثری داشته باشند.

وی عنوان داشت: البته وظیفه بانوان در آن دوران، صرفا ایجاد شور و نشاط در جامعه بوده است اما اکنون با گسترش جنگ فرهنگی در جامعه؛ لازم است در عرصه فرهنگی حضور یابند و با تمام توان در مقابل نفوذ دشمن بایستند.

معماری خاطر نشان کرد: اکنون که در ایام فاطمیه قرار داریم لازم است با الگو گیری از این بانوی بزرگوار که با تمام وجود از مقام ولایت حمایت و پشتیبانی کرد و در این راه جان خود را فدا کرد، تلاش کنیم حضوری مؤثر در جامعه داشته باشیم و از ظرفیت بالای کانون های فرهنگی و هیأت های مذهبی به خوبی بهره مند شویم.

وی در ادامه تاکید کرد: بهره مندی از ظرفیت موجود نیازمند زمینه سازی لازم است از این رو باید آماده باشیم تا حتی در مقابل هجمه های جدید دشمن، به گونه ای مجهز باشیم که خاطر ولی زمان ما از این جهت آسوده باشد بنابراین باید بدانیم که، نه تنها لازم است در مقابل هجمه دشمن آماده باشیم بلکه لازم است با تمام توان به جنگ با دشمن رویم.

مسؤول جمعیت فرهیخته استان کرمان  اشاره کرد: بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با نفوذ دشمن مربوط به مسؤولان است اما بخشی از آن که ملت ایران را مورد خطاب قرار داده است متوجه بانوان جامعه است چرا که بانوان، نیم تنه این ملت هستند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب کرمان را حسینیه ایران خواندند از این رو مشخص است که کرمان دارای پیشینه مذهبی بوده و خانواده هایش اصیل و منسجم هستند پس باید کمترین آسیب را در این زمینه داشته باشیم که قطعا این آسیب ها نیز به جهت کم کاری فرهنگی است.

معماری ضمن اشاره به لزوم توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اگر چه ما خود را حامی و مدافع ولایت می دانیم و در زمینه های بسیاری اظهار نظر می کنیم و به مسؤولان خرده می گیریم اما آنچه مشخص است، این است که ما چندان هم در خط رهبری قدم نگذاشتیم چراکه لزوم حرکت در مسیر ولایت، رصد فرمایشات ایشان و عملی کردن آنان است در حالی که متاسفانه در این زمینه کاهلی کردیم.

وی افزود: اگر تمام منویات ایشان را دنبال کنیم و سعی داشته باشیم که فرمایشاتشان را در منطقه و حوزه خود پیاده کنیم، با کاستی های موجود روبرو نمی شدیم پس بدانیم که یکی از محوری ترین امور زنان فرهیخته، پیگیری و اجرایی کردن خواسته های رهبرشان است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: یک بانوی فرهیخته با رصد خواسته های رهبر و نیاز سنجی منطقه خود، مشکلات موجود را در می یابد و تلاش می کند به صورتی هماهنگ وارد جبهه فرهنگی شود و حتی پیش از مسؤولان به صورت جهادی وارد عمل شده و آنان را نیز از مسأله موجود آگاه سازد زیرا دولت و مسؤولین به تنهایی نمی توانند در همه عرصه ها ورود یابند.

وی در پایان اظهار داشت: اصل شکل گیری تشکل های مردمی برای رسیدگی به همین امور است از این رو لازم است در کنار عزاداری و برپایی جشن در هیأت های مذهبی، اطلاعات فرهنگی به مردم داده شود در غیر این صورت به وظیفه شرعی و عرفی خود عمل نکرده ایم./202/9703/ب1

ارسال نظرات