۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۸۲۴۶۶
مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک:

به روز بودن، ویژگی حوزه علمیه برای پاسخگویی به شبهات دشمن است

مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان گفت: اگر بخواهیم همراه با سرعت پیشرفت علمی در دنیا، حرفی برای گفتن داشته باشیم، حوزه های علمیه حتما باید خود را به روز کنند.
حجت الاسلام حسن آذرافروز ، مدير مدرسه علميه بقيه الله(عج) انديمشک سفيران هدايت شمال خوزستان

حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تأکیدات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر به روز شدن حوزه علمیه در مباحث تحولی، ابراز داشت: با گذشت زمان و پیشرفت فزاینده علمی، ارتباط بین کشورها نزدیک شده است.

وی با اشاره به این که پیشرفت و فناوری اطلاعاتی افزون بر جنبه های خوب دارای یک سری مشکلات و معایب است، بیان داشت: با پیشرفت فزاینده علمی هجمه های بسیار زیادی به فرهنگ و اعتقاد ها صورت گرفت و ایران اسلامی به سبب وجود با برکت اهل بیت(ع) و پیروی از معصومین خار چشمی برای دشمنان اسلام و انقلاب شده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور دشمنان حساب ویژه ای باز کرده اند تا ریشه آن را هدف حمله های خود قرار دهند، ادامه داد: ریشه های مورد توجه دشمن، ارادت مردم و توجه خاص آنها به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام آذرافروز با تأکید براین که باتوجه به بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی حوزه ها باید هجمه های دشمن را پاسخ دهند چراکه مهم ترین رسالت آنها مقابله با تهاجم ها است، افزود: در برابر هجمه ها نخست باید سطح معلومات و معرفت مردم نسبت به اهل بیت(ع) افزایش پیدا کند و از طرفی با مناظره و نشست ها پاسخ های علمی ارائه شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان با اشاره به این که یک سری علوم جدید افزون بر متون دینی و حوزوی در جهت نگاه تحولی رهبرمعظم انقلاب باید در سرفصل حوزه های علمیه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم همراه با سرعت پیشرفت علمی در دنیا، حرفی برای گفتن داشته باشیم، حوزه های علمیه حتما باید خود را به روز کنند.

وی با اشاره به این که برگزاری دوره های تخصصی و اعمال تغییراتی در کتاب های آموزشی برای انتقال سخن دین همگام با پیشرفت علمی نیاز است، گفت: برخی از کتاب هایی که در حال حاضر ضرورتی برای مطالعه آنها وجود ندارد باید تغییر کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب از دهه 70 بارها درخصوص تحول در حوزه های علمیه سخن گفته اند و چندین نوبت تأکید کردند که اتفاقی در این زمینه رخ نداده و حتما حوزه ها ورود کنند، افزود: ارتباط بیشتر حوزه های علمیه با قران و متون روایی برای تحول ضروری است.

حجت الاسلام آذرافروز با بیان این که بحمدالله حوزه های علمیه سفیران هدایت به ندای ولی امر مسلمین لبیک گفته و در برخی از زمینه ها پیش قدم هستند، خاطرنشان کرد: افزودن تفاسیر قرآن از جمله تفسیر نمونه در سطح 2 و تفسیر المیزان در سطح 3 به سبد مطالعاتی طلاب از جمله این پیشگامی ها است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان گفت: در مدارس سفیران هدایت منابع روایی و معارف حدیثی وارد سیستم درسی شده و دوره های روش های تدریس کتابداری، کودک و نوجوان، بیان احکام، سخنوری و ذکر مصیبت مورد توجه قرار می گیرند؛ افزودن بحث های جامعه شناسی، روانشناسی و مبانی تربیت اسلامی در راستای تحول حوزه علمیه و ارتباط با جامعه هستند./302/9453/ب1

ارسال نظرات