۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۸۲۴۵۰
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی مطرح کرد؛

پیرو حضرت زهرا ولایتمداری را بر هر چیزی ترجیح می دهد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تمام زندگی حضرت زهرا(س) در بندگی خدا و تبعیت از ولایت خلاصه می شود، گفت: پیرو حضرت زهرا ولایتمداری را بر هر چیزی ترجیح می دهد.
حجت الاسلام مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) در تمامی عرصه ها برای مسلمانان الگو است و بی دلیل نیست که خداوند خلقت و آفرینش جهان را به برکت وجود این بانوی گرامی نسبت می دهد، گفت: تمام لحظه های زندگی حضرت زهرا(س) در ولایت مداری و تبعیت محض از خدا و رسول خدا(ص) خلاصه می شود به گونه ای که این بانوی بزرگوار در مهم ترین انتخاب زندگی خود نیز خواسته خدا و رسول خدا(ص) را بر هر امری ترجیح می دهند.

وی افزود: زمانی که امام علی(ع) به خواستگاری حضرت زهرا(س) رفتند، رسول خدا(ص) موضوع خواستگاری را با حضرت زهرا(س) مطرح کرده و نظر ایشان را جویا شدند که حضرت زهرا(س) در پاسخ به رسول خدا(ص) فرمودند که خواست من همان خواست خدا و رسولش است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بعد از موافقت رسول خدا(ص) با ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) قرار بر تعیین مهریه شد و از آن جایی که حضرت زهرا(س) سیده زنان عالم بودند نمی خواستند که مهریه ایشان مانند زنان عادی درهم و دینار باشد به همین دلیل به حضرت رسول(ص) این مطلب را فرمودند که از جانب خداوند خطاب رسید که مهریه حضرت زهرا(س) هر چه باشد پذیرفته است که حضرت زهرا(س) خطاب به درگاه الهی درخواست کردند که مهریه ایشان شفاعت امت باشد و ایشان شفیعه امت در روز قیامت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: در کتاب عوالم در مورد اینکه چرا حضرت زهرا(س) چنین درخواستی برای مهریه داشته اند از ایشان روایت شده که حضرت زهرا(س) در پاسخ به این پرسش می فرمایند«برای اینکه می دانستم یکی از دغدغه های رسول خدا(ص) در روز قیامت شفاعت امت است من با این درخواست می خواستم که از دغدغه های رسول خدا(ص) کم کرده و خاطر ایشان را در این مورد آرام سازم».

وی افزود: شاید همین دغدغه بود که حضرت زهرا(س) در لحظات آخر شهادت دو رکعت نماز می خواند و دست خود را در محراب به دعا بلند می کنند و می فرمایند که«خدایا، تو را به جان پدرم که برگزیده توست و پیغمبرانی که برگزیده تو هستند، خدایا تو را به اشک حسن(ع) و حسین(ع) در فراغ مادر از تو درخواست می کنم که از گناه شیعیانم و گناهکاران شیعیان فرزندام درگذری و آنها را مورد مغفرت خود قرار دهی».

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این سیره حضرت زهرا(س) نشان دهنده ولایتمداری ایشان حتی در مهم ترین انتخاب های زندگی است، گفت: دختران امروز هم باید با آسان گرفتن ازدواج و زندگی مشترک و به ویژه مهریه مانند حضرت زهرا(س) باری را از دوش امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری برداشته و راه رسیدن امت اسلامی را به یک امت عفیف و پاکدامن و ولایتمدار هموار کنند و این مهم جز به تعبیت از حضرت زهرا(س) ممکن نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی یادآور شد: دختری که پیرو حضرت زهرا(س) است ولایتمداری و همراهی ولایت را به درهم و دینار، تالار و لباس مجلل عروسی و مهریه سنگین ترجیح داده و سعی می کند با عفت و پاکدامنی و گذشت به خواست رسول خدا(ص) در یاری دین خدا و امام امت کمک کند./968/پ202/ی

ارسال نظرات