۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۸۲۴۴۴
آیت‌الله مهمان‌نواز:

مسائل سیاسی و انتخاباتی مسؤولان را از رسالت اصلی غافل نکند

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر تلاش مسؤولان براي رفع مشكلات مردم، گفت: نباید مسائل سیاسی و انتخاباتی مسؤولان را از رسالت اصلی آنها باز دارد.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب در مورد مشكلات و خسارت‌های شديد پديد آمده در اثر سيل و گردوغبار در مناطق جنوبی كشور، اظهار کرد: مسؤولان بايد در حل مشكلات مردم و پیشگیری از مواردی چون ریزگردها و سایر بلایای طبیعی وجدان كاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از مسؤولان و متوليان امر با مقصر دانستن دولت‌های قبل می‌خواهند در مقابل وجدان خود راحت باشند، افزود: اگر بخواهيم تا مشكلي در كشور پديد می‌آید مسؤوليت آن را به گردن گذشتگان بيندازيم مشكلات مردم حل نمی‌شود؛ چراکه به‌جای تمركز براي حل مشكلات و خسارت‌های جبران‌ناپذیر روحي و رواني مردم وقت خود را صرف يافتن مقصران گذشته می‌کنیم.

آیت‌الله مهمان‌نواز با ابراز همدردي با مردم جنوب كشور به‌ویژه مردم انقلابي استان خوزستان، ادامه داد: مگر زماني كه مردم غيور خوزستان در آن شرايط حساس كشور با جان و دل در دفاع مقدس شركت كرده و از ناموس و شرف انقلابي خود دفاع می‌کردند به دنبال چرايي و مقصران بودند كه حالا ما براي رفع مشكلات بسيار سخت آنها بايد دنبال مقصر بگرديم؟

وي با تأكيد بر لزوم تسريع در رسيدگي به مشكلات مردم صبور جنوب كشور، اضافه كرد: مسائل اين روزهاي خوزستان و قطع آب و برق و وسايل ارتباطي براي مردم بسيار سخت و طاقت‌فرسا شده و مسؤولان بايد براي رفع هر چه سریع‌تر اين مشكلات بسيج شوند.

نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از بحران ریز گردها در استان خوزستان، تصريح كرد: مسؤولان و نهادهاي ذی‌ربط وظیفه‌ دارند به اين مشكلات رسيدگي كرده و براي رفع كامل و قطعي اين مشكل با همدلي و وحدت تلاش كنند.

وي خاطرنشان كرد: گویا مسؤولان اجرايي كشور فراموش کرده‌اند كه مردم به آنها اعتماد كرده و رأي داده‌اند؛ به‌گونه‌ای که گاهی می‌بینیم به‌جای تمركز بر حل هرچه سریع‌تر مشكلات مردم توجه خود را به مسائل انتخاباتي معطوف کرده‌اند و از رسيدگي به وظايف اصلي خود كه حل مشكلات كشور است، غافل شده‌اند.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: مسؤولان توجه كنند كه نبايد با اعمال و رفتار خود و كوتاهي در رفع مشكلات و مسائل مردم آنها را نسبت به خود و جامعه اجرايي كشور دلسرد و نااميد كنند.

وي ادامه داد: آيا انصاف است كه تمام زندگي هم‌وطنان ما در جنوب كشور در گردوغبار و ریز گردها مدفون شده باشد و عده‌ای هم در سيل جان و مال خود را از دست بدهند و ما با مقصر دانستن دولت‌های قبلي از زير بار مسؤوليت شانه خالي كرده و به فكر مسائل انتخاباتي و سياسي باشيم.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه كرد: نبايد رنج و سختي و خسارت‌هایی كه اين روزها مردم جنوب كشور متحمل می‌شوند را با چشم‌پوشی و سیاسی‌کاری و انداختن مشكل به گردن ديگران لوث و مخفي كرد، اگر ما دولت‌های قبلي را مقصر بدانيم به‌طور يقين دولت‌های بعد هم همين حرف و سياست را در مورد ما به كار می‌برند.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مسؤولان بايد براي رفع سریع‌تر مشكل ریزگردها و پیگیری از ديگر بلایای طبیعی نظير سيل، زلزله و غيره با تمام توان خود وارد عمل شده و مردم را نسبت به خود نااميد نكنند تا به اين طريق در مقابل خداوند متعال و وجدان خود شرمنده نشوند./301/9314/ب1

ارسال نظرات