۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۸۲۴۳۰
مدیر حوزه های علمیه خوزستان:

دشمن به دنبال تهی کردن حوزه از انقلابی گری است

مدیر حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به این نکته که حوزه های علمیه از ابتدا انقلابی بوده و دشمن تلاش دارد که در حوزه ها نفوذ کند تا آنها را از انقلابی گری تهی کند، گفت: باید مانع از نفوذ دشمن در حوزه های علمیه باشیم.
حجت الاسلام بهرام پور، مدیر حوزه های علمیه استان

حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه های علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که جذب طلاب در چند سال اخیر نظام مند شده است و مدارس علمیه از آغاز نام نویسی در مساجد و مدارس فعالیت های خود را انجام می دهند، ابراز داشت: با حضور در مساجد و مدارس جوانان را به حوزه علمیه دعوت و برنامه هایی برای جوانان تدارک می بینند و از میان آنها نیروهای خوب را گزینش می کنند.

وی با بیان این که همزمان با آغاز پذیرش طلاب از سوی مرکز مدیریت، داوطبان را نسبت به نام نویسی و طی مراحل مختلف راهنمایی می کنند، ادامه داد: پذیرفته شدگان در قالب دوره 40 روزه اختبار و تثبیت وارد حوزه علمیه می شوند و در پایان پس از سپری کردن این مراحل وارد عرصه طلبگی خواهند شد.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به این که در نگاه مسؤولان حوزه های علمیه تنها استعداد شرط لازم برای ورود به مدارس نیست بلکه ویژگی هایی همچون حسن خلق، خانواده خوب، توانمندی در تحمل سختی حوزه علمیه نیز قابل اهمیت است، گفت: با ارزیابی مجموعه این ویژگی ها افرادای که برخوردار از شاخص های قابل قبول باشند مورد پذیرش قرار می گیرند.

این مقام مسؤول با بیان این که در دوران عصر ارتباطات قرار گرفته ایم و آدم ها تحت تأثیر این مسأله هستند، ادامه داد: در عرصه ارتباطات اگر دقت کافی در جذب آدم ها وجود نداشته باشد و در تولید برنامه ها مفید عمل نکنیم به یقین آدم های خود را از دست خواهیم داد.

مدیر حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به این که مدارس علمیه از ظرفیت بی بدیل در ارتباط چهره به چهره با نسل های گوناگون برخوردار است، گفت: در تلاش هستیم افرادی وارد حوزه علمیه شوند که افزون بر علوم حوزوی که فراگیری آنها بر همه طلاب لازم است شیوه های ارتباطی را نیز آموزش ببینند تا از ظرفیت های موجود استفاده شود.

وی با اشاره به سخنی از رهبرمعظم انقلاب اسلامی مبنی براین که حوزه ها انقلابی هستند و باید انقلابی بمانند، ادامه داد: این سخن به معنای این نیست که حوزه های علمیه بستر لازم برای انقلابی شدن را ندارند و این سوء تفاهم برای برخی ها ایجاد شده است.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان این که حوزه های علمیه از آغاز فعالیت خود دنبال تربیت انسان های موحد و خدا جو بوده اند، خاطرنشان کرد: خدا جو بودن، حرکت در مسیر تعالی خود و تلاش و مجاهدت برای جامعه مهم ترین امتیاز فرد انقلابی است.

این مقام مسؤول با اشاره به این نکته که حوزه های علمیه از ابتدا انقلابی بوده و دشمن تلاش دارد که در حوزه ها نفوذ کند تا آنها را از انقلابی گری تهی کند، ادامه داد: باید مانع از نفوذ دشمن در حوزه های علمیه باشیم؛ برای این مسأله ساز و کارهایی پیگیری شده و امیدوار هستیم که از این کیان ارزشمند نسل های گذشته محافظت کند.

مدیر حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به این که ظرفیت پذیرش سال جاری نزدیک به 400 طلبه است که رقابت خوبی را پیش بینی می کنیم، افزود: همچون سال گذشته بالای هزار نفر برای ورود به حوزه علمیه نام نویسی خواهند کرد و از هر 4 نفر یک نفر پذیرش خواهد شد.

وی با اشاره به این که مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان برای پذیرش سال جاری تمهیداتی اندیشیده است، ادامه داد: حضور نسل انقلابی حوزه های علمیه در بین جوانان، مدارس و مساجد زیر نظر حوزه های علمیه از جمله این تمهیدات خواهد بود./302/9453/ب1

ارسال نظرات