۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۴۸۲۳۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

فاطمه زهرا استمرار اسوه و الگوی حسنه است

حجت الاسلام شجاعی با بیان اینکه قرآن کریم بهترین اسوه و الگو را برای مردمان پیامبر اکرم(ص) معرفی کرده است، گفت: قرآن به کسانی که خواهان خیر دنیا و آخرت هستند پیروی از آن حضرت را گوشزد می‌کند و فاطمه زهرا(س) در حقیقت استمرار آن اسوه و الگوی حسنه است.
حجت الاسلام شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علیرضا شجاعی، استاد حوزه علمیه قزوین امشب در مسجد مولاوردیخان قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت بانوی دو عالم صدیقه زهرا(س) با اشاره به چگونگی الگوبرداری عملی از حضرت زهرا(س) در عصر حاضر، گفت: یکی از راه‌های رسیدن به قله‌های کمال و سعادت میل به تقلید و الگوپذیری از کمال یافتگان است.

وی در ادامه افزود: احساس الگوخواهی انسان را وادار می‌کند تا برای رسیدن سریع‌تر به کمال مطلوب روش انسان‌های تکامل یافته را در پیش بگیرد.

حجت الاسلام شجاعی در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(‌ص) حضرت فاطمه زهرا(‌س) را سرور همه زنان جهان از آغاز تا پایان آفرینش معرفی می‌کند، تصریح کرد: آن بزرگوار در وصف دخترش فاطمه فرموده‌اند تو قسمتی از وجود من، نور چشم من و میوه قلب من هستی فرشته‌ای بر من نازل شد و به من بشارت داد که فاطمه سرور زنان اهل بهشت و سرآمد تمام بانوان امت من است.

این استاد حوزه در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم بهترین اسوه و الگو را برای مردمان پیامبر اکرم(ص) معرفی کرده است، اظهار کرد: قرآن به کسانی که خواهان خیر دنیا و آخرت هستند پیروی از آن حضرت را گوشزد می‌کند و فاطمه زهرا(س) در حقیقت استمرار آن اسوه و الگوی حسنه است در روایت از امام معصوم آمده است که فرموده‌اند ما امامان معصوم حجت خداوند بر مردمان هستیم و فاطمه(س) حجت خداوند متعال بر ما است.

وی در ادامه با اشاره به مراتب  شکل‌گیری شخصیت یگانه اسوه عالم حضرت زهرا(س)، ابراز کرد: در شکل گیری شخصیت آن بانوی بزرگوار همه عوامل از وراثت گرفته تا عوامل محیطی و غیبی دست به دست هم داده‌اند و پرورش دهنده چنین گلی در بوستان وجود شده‌اند پدر فاطمه زهرا(س) محمد مصطفی شریف‌ترین آفریده الهی و مادر او از صالح‌ترین و پاک‌ترین انسان‌های روی زمین بوده‌اند.

حجت الاسلام شجاعی در ادامه اضافه کرد: فاطمه(س) در محیط خانواده‌ای سراسر شور، عشق،  نشاط، پاکی پرورش یافته و پس از وفات مادر نیکوترین مربیان عهده‌دار تربیت و پرورش او گردیده است  شخصیت حضرت زهرا(س) در کنار پدری استوار شد که کانون تمام توجهات و تحولات در روزگار خود بوده است و نیمی از عمر خود را در کنار همسری گذرانید که پرورش یافته دامان رسول(ص) است.

وی در پایان گفت: باید توجه داشت که ائمه معصومین(ع) در خصوصیات منحصر به فرد خودشان نظیر ارتباط روحی و علم الهی اسوه و الگو نیستند چون این امور تنها اختصاص به خود آنها دارد اما در هزاران عرصه انسانی دیگر مانند غرائز و شهوات، هوای نفسانی، عقل، بندگی، عادت، روابط اجتماعی و سیاسی و هم چنین گفتار و کردار با همگان مشترک هستند و می‌توانند سرمشق و الگوی زندگی باشند./873/202/ب2

ارسال نظرات