۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۸۲۳۹۲
عضو ارشد حزب الله:

حضور حزب الله در سوریه مانع تسلط تکفیری‎ها بر لبنان شد

مسؤول روابط خارجه حزب الله، حضور نیروهای این حزب در سوریه را مانع بزرگی در برابر حمله داعش به لبنان دانست.
شیخ علی دعموش مسؤول روابط خارجه حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی دعموش مسؤول روابط خارجه حزب الله لبنان در مراسمی که در منطقه صور این کشور برگزار شد، گفت: آنچه لبنان را از تهدیدات صهیونیستی دور می کند، فقط قدرت بازدارندگی حزب الله نیست بلکه پذیرش دولتی و ملی مقاومت و تأکید شهروندان بر گزینه مقاومت به شمار می آید.

وی افزود: سخنان میشل عون رییس جمهور لبنان در حمایت از مقاومت و سلاح آن از اعتقاد راسخ وی به مقاومت و قدرت آن در کنار ارتش و ملت جهت حمایت از لبنان نشأت می گیرد.

این روحانی لبنانی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت تصریح کرد: واکنش و سخنان قاطع دبیرکل حزب الله و رییس جمهور لبنان به تهدیدهای صهیونیستی سبب رعب و هراس این رژیم شد به گونه ای که عناصر تهدید به فرصت واقعی برای مقاومت مبدل شدند. 

حجت الاسلام دعموش درباره حضور حزب الله در سوریه خاطرنشان ساخت: حضور حزب الله در سوریه از یورش تکفیری ها به لبنان و تسلط بر این کشور جلوگیری کرد. پروژه تکفیری تنها سوریه را هدف قرار نمی دهد بلکه نقشه جامعی برای همه کشورهای منطقه دارد. 

وی تأکید کرد که اگر در سوریه با تکفیری ها نمی جنگیدیم باید هم اکنون در لبنان به جنگ با آنان می پرداختیم.

مسؤول روابط خارجه حزب الله با اشاره به سنگ اندازی ها در برابر تصویب قانون جدید انتخابات گفت: تصویب قانون جدید انتخابات در پرتو تمسک گروه ها به مصالحشان بسیار سخت است. گروه های سیاسی باید در حد و اندازه خود توقع داشته باشند و اجازه دهند قانون جدید تصویب شود./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات