۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۸۲۳۷۳
در جمع زائران حرم رضوی مطرح شد:

اختلاس های میلیاردی افراد به دلیل راضی نبودن به مقدرات الهی صورت گرفت

سخنران حرم رضوی با بیان این‌که انسان باید به آنچه خداوند به او داده راضی و قانع باشد، گفت: افرادی که اختلاس های میلیاردی را انجام دادند به این دلیل بود که احساس بی‌نیازی نمی‌کردند و به آنچه خداوند برایشان مقدر کرده بود قانع نبودند.
حجت الاسلام رضوی نسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمد رضوی نسب، سخنران حرم رضوی عصر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر، اظهار کرد: انسان در در قیامت به دلیل ترک مستحبات و انجام مکروهات مورد عتاب قرار نمی گیرید، با این وجود کمال انسان در انجام مستحبات و ترک مکروهات است.

امام جماعت حرم رضوی تأکید کرد: عده‌ای برای تزکیه نفس به دنبال راه‌های گوناگونی می‌روند اما امام صادق(ع)‌ در روایتی مسیر رسیدن به این هدف را تنها در انجام واجبات و محرمات و ترک گناه و مکروهات می‌دانند، مسیری که پیمودنش انسان را به مرحله‌ای می‌رساند که اهداف و خواسته‌های دنیایی و آخرتی او همه در مسیر خداوند قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام رضوی نسب ابراز کرد: عبودیت برای انسان مقام بالایی دارد اما متأسفانه ما از عبودیت تنها نامش را می‌شنویم و از لذتش محروم هستیم؛ هرکس لذت عبودیت را درک کند دیگر میلی به لذت‌های دنیایی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: خداوند نیز در قرآن به انسان تأکید می‌کند من را عبادت کن تا تو را مانند خودم قرار دهم، یعنی انسان به مرحله‌ای می‌رسد که همچون خداوند که اراده‌اش هر چیزی را به وجود می‌آورد، می‌تواند از قدرت کن فیکون بهره‌مند شود.

سخنران حرم رضوی با بیان این‌که بی‌نیازی از دیگر نکاتی است که انسان باید خود را به آن مزیّن کند، گفت: بی‌نیازی به معنای ثروتمند بودن انسان از مال دنیا نیست بلکه بدان معنا است که انسان به دیگران تکیه نکرده و خودش را محتاج و نیازمند دیگران نداند.

حجت الاسلام رضوی نسب ادامه داد: به عبارتی انسان باید به آنچه خداوند به او داده راضی و قانع باشد وگرنه مال برای انسان بی نیازی نمی آورد، به عنوان مثال افرادی که اختلاس ها و دزدی های میلیاردی را انجام دادند نه به دلیل فقر و نیاز مادی بلکه به این دلیل که احساس بی‌نیازی نمی‌کردند و به آنچه داشتند راضی و قانع نبودند دست به این دزدی‌ها زدند.

وی تأکید کرد: انسان زمانی احساس بی‌نیازی می‌کند که توکلش را بر خدا قرار داده و پس از تلاش و زحمت به آنچه که خداوند برایش مقدر کرده راضی باشد؛ البته این کار آسانی نیست زیر انسان همواره به دنبال زیاده روی است که این موضوع را می‌توان در افرادی که وضعیت مالی خوبی دارند اما از اوضاع اقتصادی کسب و کار گلایه‌مند هستند مشاهده کرد.

سخنران حرم رضوی اظهار کرد: عدالت از دیگر ویژگی‌هایی است که انسان به رعایت آن سفارش شده است، گفت: عدالت به این معناست که انسان آنچه را برای خودش می‌پسندد برای دیگران هم بسندد و با دیگران به گونه ای رفتار کند که دوست دارد دیگران با او به همان شکل رفتار کنند؛ از این روی قبل از هر سخن و رفتاری در مورد دیگران باید این نکته را مد نظرش قرار دهد تا اسیر رفتارهای ناپسندی مانند غیبت، آبرو ریزی، حرام خوری و غیره نشود./1308/202/ب2

ارسال نظرات