۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۸۲۳۷۱
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس:

توجه دولت به سواحل مکران سرآغاز توسعه شرق هرمزگان و رفع محرومیت است

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه دولت یازدهم به سواحل مکران سرآغاز توسعه شرق استان هرمزگان و رفع محرومیت از این مناطق است.
حجت الاسلام ذوالقدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه بخاری 1400 مگاواتی سیریک که با حضور وزیر انرژی روسیه و وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه سواحل مکران در رشد اقتصاد و پیشرفت کشور، گفت: اگر برنامه‌ هایی که دولت برای سواحل شرقی استان هرمزگان تا چابهار تدارک دیده به خوبی اجرا شود، نه تنها استان هرمزگان بلکه کل کشور از دستاوردهای آن بهره‌ مند می‌ شود و رونق ویژه‌ ای در شهرهای شرقی استان ایجاد می‌ شود.

وی افزود: غفلت ما از سواحل سبب شده تا کشورهای مختلف سهم خودشان را از مواهب خدادادی در آب‌ های خلیج فارس و دریای عمان به شدت افزایش دهند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان هرمزگان در صورت توسعه همه جانبه در زمینه‌ های مختلف قادر است دو تا سه برابر درآمد فعلی را که از محل عوارض گمرکی نصیب کشور می‌ کند را تأمین و نقش هر چه مهمتری در اقتصاد ملی ایفا کند.

وی اظهار کرد: سواحل مکران اهمیت و نقش خودشان در توسعه کشور را در نگاه دولت یافته‌ اند و اکنون زمان خوبی برای توسعه استان هرمزگان و سواحل و بنادر و جزایر آن است.

حجت الاسلام ذوالقدر با بیان اینکه روز به روز بر اهمیت استان هرمزگان و شهرستان‌ های مختلف آن افزوده می‌ شود، افزود: مردم سیریک دچار محرومیت‌ های زیادی هستند و مناطق روستایی شرق هرمزگان به لحاظ بهره‌ مندی از بسیار زیرساخت‌ ها از متوسط کشوری پائین‌ تر هستند اما مردم این منطقه همیشه پای انقلاب و ارزش‌ های انقلابی و امام خمینی (ره) و رهبری ایستاده‌ اند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساخت نیروگاه سیریک حاصل پیگیری‌ ها و تلاش بسیاری از مسؤولان استانی و کشوری است که امروز محقق شد و امیدواریم این پروژه در زمان مقرر افتتاح شود.

حجت الاسلام ذوالقدر از مسؤولان ساخت این نیروگاه خواست تا در روند ساخت از نیروهای بومی همین منطقه و استان استفاده کنند.

وی درباره مشارکت روسیه در ساخت این نیروگاه نیز عنوان کرد: ساخت نیروگاه در ایران هم به نفع روس‌ ها و هم به نفع ایران است چرا که برق نیاز اصلی برای توسعه یک کشور است و توسعه همکاری‌ های ایران و روسیه می‌ تواند منافع مشترکی برای هر دو طرف باشد و منافع اجرای این پروژه به شرکت‌ های روسیه‌ ای نیز خواهد رسید.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو به طور ویژه خواست تا موضوع دشت میناب را نیز پیگیری کند./202/851/ب1

ارسال نظرات