۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۸۲۳۵۶
امام جمعه موقت تبریز:

حل مشکلات مردم جنوب کشور در اولویت کاری مسؤولان باشد

آیت الله آل هاشم گفت: رسیدگی به مشکلات مردم و پرهیز از اشتغال به مسائل غیرضروری وظیفه مسؤولان است که باید جدی گرفته شود.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به حوادث دلخراش مناطق جنوب کشور، اظهار داشت: مردم در پی حوادث طبیعی سیل و برخی حوادث حاصل از گرد و غبار در جنوب کشور دچار مشکلات بسیاری شده اند.

وی با بیان اینکه این حوادث موجب سختی و مشکلات فراوانی برای مردم جنوب کشور شده است و باید مسؤولان رسیدگی لازم را انجام دهند، تصریح کد: این گونه حوادث دلخراش انسان را دچار ناراحتی و سختی می کند که باید مورد توجه جدی برای حل مشکلات قرار گیرد.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر رفع مسأله ریزگردها در خوزستان، ابراز داشت: این مسأله نه تنها مشکلات بسیاری را برای مردم این استان به وجود آورده است و سبب قطعی برق شده است سلامتی مردم را که مهم ترین نعمت الهی است را مورد خطر قرار داده است و اقتصاد این استان را با مشکلات بسیاری روبه رور کرده است.

وی از جمله وظایف حکومت ها را رسیدگی به مشکلات مردم و رفع آنها دانست و ابراز داشت: مردم خوزستان در این هوای سرد با مشکلاتی چون قطعی برق مواجه شده اند، بنابراین این مشکلات باید خواب از سر مسؤولان بپراند و تا حل این معضل بزرگ در خوزستان تلاش خود را مضاعف کنند.

آیت الله محمد تقی آل هاشم با اشاره به مشکلات مناطق سیل زده جنوب کشور ضمن هم دردی با مردم این مناطق، ادامه داد: کمک به مردم به ویژه مردمی که در مشکلات قرار دارند یک وظیفه و مسؤولیت بزرگ است، سیل یک بلای طبیعی است که گریبان مردم جنوب را گرفته است و تا حد توان باید یاری به آنها از سوی مردم صورت گیرد.

وی با تأکید بر کمک رسانی و حل مشکلات این مردم توسط نهادهای مربوط، خاطرنشان کرد: رسیدگی به مشکلات مردم از سوی مسؤولان یک ضرورت و مسؤولیت خطیر است و باید مورد توجه قرار گیرد، نباید مسائل حساس کشور متوجه برخی موضوعات کم اهمیت شود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه انتخابات و مسائل مربوط به آن باید موکول به زمان خود شود و نباید پیش از موعد مقرر آن به فکر این امر افتاد و از مشکلات اساسی مردم غفلت کرد، تصریح کرد: مشکلات مردم اگر امروز حل نشود به طور قطع در آینده مورد بازخواست خواهیم بود.

وی الصاق مشکلات به گذشته از مصائب مردم نخواهد کاست، ابراز داشت: باید با درک مشکلات مردم آنها را رفع کرد، به جای آن که مسأله ریزگردها به گذشته ارتباط داده شود امروز این مشکلات رفع و موانع حل گردد تا دیگران نیز ما را مقصر ندانند، باید با همدلی این مشکلات حل شود./854/302/ب1

ارسال نظرات