۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۸۲۳۴۷
امام جمعه اردبیل:

همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت در اردبیل برگزار می شود

امام جمعه اردبیل با اشاره به برگزاری نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت در اردبیل، گفت: برگزاری چنین همایشی در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و برجسته کردن نقش اردبیل در احیای هویت ایرانی تاثیرگذار است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با قدردانی از اقدامات و تلاشهای انجام شده برای برگزاری همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت ایرانی، خاطرنشان کرد: در کنار محققان و اندیشمندان شیعی باید از محققان و صاحب نظران اهل سنت هم برای حضور در این همایش دعوت شود.

وی با تاکید بر اینکه ما هم باید مثل ترکیه که به سلاطین عثمانی حساس هستند و از هر فرصتی برای تبلیغ آنها استفاده می‌کنند نسبت به خاندان صفویه حساس باشیم، افزود: باید در این همایش عصر صفویه و اقدامات انجام یافته در این عصر و دوره طلایی را برجسته کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل حضور محققان و صفویه شناسان کشورهای ترکیه و آذربایجان را نیز در این همایش مفید و موثر خواند و بر ایجاد دبیرخانه دایمی همایش در شهر اردبیل تاکید کرد.

آیت الله عاملی با اشاره به تحریفات تاریخی از دوران صفویه، تصریح کرد: تفکر اشتباهی بین مسلمانان منطقه از دوران صفویه درباره تفکیک و یا تحمیل مذهب صورت گرفته در حالی که مستندات عمیق و دقیق زیادی مهیاست که شاه اسماعیل به تمامی مذاهب اسلامی ارج می‌نهاد و به دنبال اتحاد بین آنها بود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: برگزاری چنین همایشی در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و برجسته کردن نقش اردبیل در احیای هویت ایرانی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به حضور خود در ستاد برگزاری همایش نظامی گنجوی، اظهار کرد: این همایش به صورت بین‌المللی و در سال جاری میلادی که شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی و انتخاب شده است، با عظمت و شکوه در تبریز برگزار می‌شود.

امام جمعه اردبیل با گرامیداشت ایام فاطمیه، گفت: اثبات عصمت حضرت زهرا(س) از طریق اهل سنت از جمله کارهای مهم در تثبیت حقانیت و عصمت آن حضرت است و در این راستا، مسابقه کتابخوانی در این ایام با انجام فراخوان عمومی برگزار می‌شود.

آیت الله عاملی با دعوت از دستگاه‌های اجرایی استان برای مشارکت در اجرای این کار ارزشمند فرهنگی و با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و دغدغه‌ها و نگرانیهای مردم بر ضرورت فرهنگسازی برای برگزاری آداب و رسوم این جشن ملی تاکید و اظهار کرد: امنیت، ایجاد هزینه و آداب و رسوم سه شاخصه عید نوروز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به خرید شب عید و سنت حسنه صله ارحام، افزود: امنیت و احساس آرامش همراه با شادی خواست اول مردم در چنین ایامی است و مردم بایست برای آداب و رسوم خود متحمل هزینه‌های زیاد و اضافی نشوند.

وی تشریفات و چشم هم چشمی را از معضلات و گرفتاریهای عید نوروز خواند و با تاکید بر اینکه نباید بین کارمندان و کارکنان دستگاههای اجرایی استان در اعطای هدایای نوروزی تبعیض شود، گفت: صلح رحم که مورد تاکید قرآن و اسلام است، بیش از هر چیز دیگر باید در جشن‌های نوروز مورد توجه قرار گیرد./937/102/ب1

ارسال نظرات