۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۳۴۰
امام جمعه ایرانشهر:

شهادت، علم و حکمت ویژگی روحانیت انقلابی است

حجت الاسلام ابطحی گفت: در پرونده روحانیت انقلابی سه جایگاه شهادت، علم وحکمت دیده می شود؛ از این رو رسیدن به این جایگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای می‌طلبد.
حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در نخستین یادواره شهدای روحانی جنوب شرق کشور که ظهر امروز در دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر برگزار شد، گفت: علما و روحانیان دارای جایگاه والایی هستند و اگر یک عالم دینی با لباس جهاد و علم از دنیا برود نورانی می‌شود.

وی با اشاره به داستان شهادت محمد عاملی در زمان حکومت عثمانی بیان کرد: اسلام ناب محمدی و مکتب شیعه به یک عالم هیچ‌گاه اجازه نداده که برای یک فرد بی‌گناه حکم ارتداد و قتل او را صادر کند.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به توصیه های امام صادق در خصوص جایگاه وحدت بین علما ابراز داشت: سفارش های امام صادق به علما، داشتن وحدت بین یکدیگر و صادر نکردن فتواهایی بوده که در آن فرد بی‌گناهی مورد ظلم و ستم قرار گیرد، است.

وی با اشاره به افرادی که سعی داشتند چهره روحانیت را در مذهب تشیع خراب جلوه دهند، گفت: برخی در کتب خود مدعی شده اند که بسیاری از علمای شیعه بدون امام و کتاب هستند و فتوای سربریدن مردم را می‌دهند.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: این در صورتی است که علمای بزرگ ما با بررسی آمار و کتاب ها و سندهای دقیق علمی و به تحریر در آوردن این اطلاعات در 29 جلد کتاب بزرگ و ارزشمند در خصوص جایگاه روحانیت در تشیع مطلب نوشته اند.

وی ویژگی روحانیت انقلابی را برشمرد و عنوان کرد: در پرونده روحانیت انقلابی سه جایگاه شهادت، علم وحکمت دیده می شود؛ از این رو رسیدن به این جایگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای می‌طلبد./204/831/ب1

ارسال نظرات