۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۸۲۳۲۳
با حضور آیت الله موسوی جزایری؛

آئین افتتاح مدرسه امین آیت الله گلپایگانی در اهواز برگزار شد

مراسم افتتاح ساختمان بازسازی شده مدرسه محمدامین آیت الله گلپایگانی و نشست صمیمانه مدیران و مبلغان مدارس محمدامین با آیت الله موسوی جزایری برگزار شد.
افتتاح مدرسه امین آیت الله گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم افتتاح ساختمان بازسازی شده مدرسه محمدامین آیت الله گلپایگانی(ره) و نشست صمیمانه مدیران و مبلغان مدارس محمدامین با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان بعدازظهر امروز با حضور مسؤولان استانی برگزار شد.

براساس این گزارش، این مراسم نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در مدیر مدرسه محمدامین آیت الله گلپایگانی(ره) ضمن خوش آمد گویی به حاضران به ویژه آیت الله موسوی جزایری، از تلاش های حوزه علمیه تقدیر و تشکر کرد.

بنابراین گزارش، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با تشکر از فعالیت های مدیر کل آموزش و پرورش و مبلغان فعال در مدارس امین، ابراز داشت: دانش آموزان و جوانان نهال پاک اسلامی هستید که تربیت یافته سربازی امام زمان(عج) خواهید بود.

امام جمعه اهواز در جمع دانش آموزان مدارس محمدامین(ص) با اشاره به این که نجات انسان در راستگویی و امانتداری است، بیان داشت: به مدیران مدارس پیشنهاد می دهم که برنامه حفظ احادیث کوتاه را اجرا کنند و باتوجه به این که زبان پیامبراکرم(ص) عربی بوده است با واژه های عربی حفظ شوند.

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان با اشاره به این که براساس سخن مرحوم کاشف الغطاء اگر روحانیت بخواهد هدایت مردم را رقم بزند باید به سوی منشأ گمراهی حرکت کند که مقصود ایشان آموزش و پرورش بود، ادامه داد: حوزه های علمیه امروزه فعال، جوان و بروز هستند در صورتی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد چنین چیزی نبودیم.

در ادامه گزارش، محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به سخنی از امام در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مبنی براین که فرمودند رژیم ستم شاهی تنها آموزش و پرورش را به ما بدهد چیز دیگری از او نمی خواهیم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نیازمند منابع مالی، تجهیزات و دیگر موارد بود اما چرا امام تنها این را خواستند و هدف از بیان آن چه بود.

تقی زاده با اشاره به این که هدف بیان این سخن از امام خمینی(ره) این بود که هیچ تغییر و تحولی و تکامل در هیچ جامعه ای به وجود نخواهد آمد مگر آنکه آموزش و پروش و تعلیم و تربیت آن دچار تحول و تکامل گردد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) بر تعلیم و تربیت فرزندان جمهوری اسلامی بسیار تأکید داشتند و با همین مسأله ماهیت و هویت فکری و اجتماعی سرزمین ایران تغییر پیدا می کند، افزود: امروزه رهبرمعظم انقلاب می فرمایند اگر یک انقلاب نتواند مشکلات اقتصادی خود را حل کند قابل ملامت نیست اما اگر انقلاب در تربیت فرزندان موفق نباشد قابل ملامت است.

لازم به ذکر است، مدارس محمدامین(ص) باتوجه به حضور روحانیت مسأله خلأهای تربیتی را پر کرده اند و در آنها جوانان از شور و اشتیاق بالایی برخوردار می شوند. همچنین با حضور مبلغان و روحانیان الگوهای رفتاری و اخلاقی بسیاری خوبی به جوانان و دانش آموزان معرفی شده است.

گفتنی است، در استان خوزستان نزدیک به 120 مبلغ در تقربیا 22 مدرسه محدامین(ص) شهرهای استان خوزستان از جمله خرمشهر، آبادان، اهواز، مسجد سلیمان و دیگر موارد فعالیت می کنند که در آینده نزدیک شاهد افزایش این تعداد خواهیم بود./9453/203/ب1

ارسال نظرات