۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۸۲۲۹۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

ارتحال یکی از علمای مبارز تبریز، انتشار فصلنامه تخصصی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و انتخابات هیأت مدیره جدید انجمن مدیران مسؤول مطبوعات آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بنياد خيريه مصلاي حضرت امام خمینی(ره) تبريز و جامعه روحانيت مبارز استان آذربایجان‌شرقی به دنبال درگذشت روحاني فقيد و عالم رباني؛ حجت الاسلام و المسلمين صفوي پیام تسلیتی صادر کرد، در این پیام آمده است: خبر ارتحال تأسف بار و مولمه روحاني مبارز و انقلابي و سلاله اي از سادات پر افتخار آذربايجان؛ حجت الاسلام و المسلمين سيدكلام صفوي موجب تأثر عميق  و تألم شديد گرديد.
حجت الاسلام صفوي از جمله روحانيون برجسته و مبارز تبريز و جزء پيشگامان در تبليغ و ترويج شريعت نبوي بود كه ساليان متمادي در سنگر وعظ و خطابه در راستاي احياي علوم آل محمد (صلوات الله عليه) كوشيد و منشأ خيرات و بركات ارزشمندي در سطح اقشار مختلف جامعه گرديد.
ايشان در دوران حيات نوراني حضرت امام خميني (ره) با پايبندي كامل به نظام مقدس جمهوري اسلامي  در نهضت سواد آموزي استان ايفاي نقش نمود و تا آخرين لحظات عمر با بركتش به آرمانهاي والاي اسلام و انقلاب احترام و ارج مي نهاد، جامعه روحانيت مبارز استان آذربايجانشرقي ضايعه فقدان اين عالم رباّني و روحاني مبارز را تسليت و تعزيت عرض مي نماید و از درگاه خداوند منان غفران بي پايان به روح ايشان و اجر جزيل و صبر جميل به خانواده مكرم و معظم ايشان مسألت دارد.


قرار مجرمیت پزشک تبریزی صادر شد
حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از صدور قرار مجرمیت برای پزشک تبریزی خبر داد و گفت: دادسرا در حال تنظیم کیفرخواست برای ارسال پرونده به دادگاه است.
بیش از این نیز ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم غلامحسین ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در یکصد و چهارمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود اعلام کرد: پزشک تبریزی صراحتا اعتراف نموده که غذا، نذری نبوده و خودش از رستوران تهیه کرده است و فعلا به اتهام قتل بازداشت می‌باشد.
مهر ماه امسال بود که خبر مرگ خانواده دکتری به نام صلحی که توسط وی ادعا می شد به دلیل مصرف غذا، جان خود را از دست داده اند، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یافت.


انتشار فصلنامه تخصصی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان  
ابوالفضل علیمحمدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان از انتشار فصلنامه تخصصی این بنیاد در آینده ای نزدیک خبر داد و با بیان این‌که انتشار نشریات فرهنگی با پشتوانه پژوهشهای علمی در عرصه فرهنگ، هنر و ادب استان یکی از ضروریات توسعه فرهنگی منطقه است، خاطرنشان کرد: انتشار این فصلنامه با محوریت فرهنگ، هنر و ادب، گامی در راستای شناخت و بررسی زمینه‌های لازم برای توسعه فرهنگی استان محسوب می‌شود.
علیمحمدی با بیان این‌که این فصلنامه زیر نظر هیات تحریریه­ ای متشکل از اساتید دانشگاه، متخصصان عرصه فرهنگ و هنرمندان استان منتشر خواهد شد، گفت: این فصلنامه برای تامین نیازهای اطلاعاتی پژوهشگران، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان و علاقمندان به مباحث تخصصی فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان منتشر می‌شود.
وی به‌ کار بردن نتایج مطالعات و پژوهش‏های فرهنگی، ادبی و هنری در فرایند سیاستگذاری‌،‌ تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی استان را از دیگر اهداف انتشار این فصلنامه برشمرد.
مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان از پژوهشگران، اعضای هیات علمی دانشگاه ­ها و علاقه­ مندان خواست تا مطالب و مقالات خود را در خصوص موضوعات فرهنگی، ادبی و هنری استان به آدرس تبریز، چایکنار، خانه پروین اعتصامی – بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ارسال کنند.


هیات مدیره جدید انجمن مدیران مسئول مطبوعات آذربایجان شرقی انتخاب شدند
جلسه مجمع عمومی و انتخابات انجمن مدیران مسئول مطبوعات استان آذربایجان شرقی با حضور مدیران مسؤول نشریات استان و نیز کارشناس تشکل های کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر مطبوعات داخلی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی درسالن کنفرانس خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.
همچنین در این جلسه و پس از تصویب اساسنامه جدید، کاندیداها خود را معرفی و در نهایت اعضای هیات مدیره و بازرس آن با رای گیری انتخاب شد که آقایان سیدرضا علوی، فرهاد باغشمال، علی عباسی، سعید آذر و علیرضا محمدپور به عنوان اعضای هیات مدیره و عادل جعفرموحد به عنوان بازرس انجمن مدیران مسئول مطبوعات استان انتخاب شدند./935/303/ب1

 

ارسال نظرات