۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۸۲۲۸۶
امام جمعه قلعه گنج:

حضور روحانیت در شبکه های اجتماعی کارساز است

امام جمعه قلعه گنج گفت: حضور و فعالیت روحانیت سبب می شود تا خطرات موجود در شبکه های اجتماعی و وب را برای نسل جوان امروز کاهش یابد.
امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: فضای مجازی یک فضای بسیار پیچیده و گسترده است و مقام معظم رهبری بر مدیریت کردن این فضا تأکیدات زیادی دارند.

وی بیان کرد: دنیای غرب به دنبال اجرای ترفندهای خود در راستای بی بندباری و فساد اخلاقی  است که در این راستا باید هوشیار بود و همگان می توانند در این راستا نقش ایقا کنند، به ویژه روحانیت در این زمینه می تواند اثرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: در این راستا روحانیت می تواند در مسیر ارزش های اسلامی فضای را حاکم کنند تا جوانان به ارزش های اسلامی گرایش داده شوند و با هجمهه های سنگین دشمن مقابله شود.

امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: نقش روحانیت در ایجاد فضاهای مجازی بسیار کار ساز است و شبکه های که برای از بین بردن اعتقادات دینی مردم طراحی شده را خنثی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش شبکه های اجتماعی آسیب های جدی در خصوص تغییر سبک زندگی روی می دهد، در چنین شرایطی روحانیت و حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، باید نسل جوان را از آسیب های اخلاقی و رفتاری حفظ  و هشدار دهند.

حجت الاسلام نجنو با بیان اینکه روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان خط مقدم اقشار هدایت کننده جامعه به حساب می آیند، یادآور شد: در این زمینه حوزه های علمیه که یکی از مهمترین و موثرترین اقشار هادی مردم در مسائل اعتقادی و مذهبی هستند باید تلاش کنند تا نقش  خود را در فضای مجازی بیشتر کنند.

امام جمعه قلعه گنج افزود: حضور و فعالیت روحانیت سبب می شود تا خطرات موجود در شبکه های اجتماعی و وب را برای نسل جوان امروز کاهش یابد و شبکه های اجتماعی باید در راستای نشر دین قرار گیرد.  

وی ابراز کرد: روحانیت باید تلاش کنند تا جوانان از فضای مجازی بهره برداری لازم را به نفع دین، ملت، نظام و انقلاب داشته باشند و باید نشر اسلام انجام گیرد تا مورد هجمه های وسیع دشمن قرار نگیریم./9709/302/ب1

 

ارسال نظرات