۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۸۲۲۵۶
با هدف استمرار روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه؛

همایش حوزه انقلابی با سخنرانی آیت الله جنتی برگزار می شود

رییس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه از برگزاری همایش حوزه انقلابی با هدف استمرار روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه در قم خبر داد.
زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن زمانی، رییس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه سراسر کشور عصر امروز در نشست خبری همایش ملی حوزه انقلابی که در محل دبیرخانه این همایش برگزار شد ابراز داشت: مهم‌ترین هدف این همایش پیگیری اجرا و تبیین دستورات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه انقلابی است.

وی انقلابی بودن حوزه علمیه را ضروری خواند و افزود: ما تجارب تلخ زیادی را در رابطه عدم استمرار انقلابی گری در نهضت‌های پیش از انقلاب اسلامی از قبیل نهضت مشروطه؛ فدائیان اسلام و اسلام‌خواهی‌های شهید مدرس داشته‌ایم که به خاطر عدم تداوم روحیه انقلابی در مردم به دست دولت‌مردان بی‌اعتقاد به ارزش‌های دینی از بین رفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی قیام عاشورا را به خاطر عدم تداوم روحیه انقلابی گری در صدر اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اگر روحیه انقلابی در جامعه استمرار نداشته باشد ارزش‌های انقلابی به فراموشی سپرده خواهد شد و مردم در برابر ظلم و نا عدالتی و بی‌احترامی به ارزش‌ها سکوت خواهند کرد.

وی با بیان این که در انقلاب اسلامی ایران به دلیل بصیرت و وفاداری مردم تا کنون خطر فراموشی ارزش‌های انقلاب احساس نشده است، گفت: این نگرانی نسبت به آینده وجود دارد که ممکن است انحرافاتی در دولت‌مردان و بخشی از جامعه به وجود آید و لازم است که ما از ارزش‌های خود محافظت کنیم.

رییس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه سراسر کشور روحانیت و حوزه‌های علمیه را الهام‌بخشان اصلی انقلاب خواند و تصریح کرد: استمرار و نگهداری انقلاب اسلامی بر عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است و در صورتی می‌توانند مدیریت حفاظت از انقلاب را به عهده بگیرند که خودشان بصیر، آگاه، معتقد و عمل‌کننده به ارزش‌های انقلاب باشند.

وی هدف همایش حوزه انقلابی را استمرار روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: این همایش در روز پنجشنبه 5 اسفند 95 در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد که نوبت صبح ویژه برادران است که از ساعت 9 تا 12 در سالن همایش‌های دارالشفاء برگزار می‌شود و نوبت عصر هم ویژه خواهران طلبه است که از ساعت 15 تا 18 در سالن همایش‌های جامعه الزهرا خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی اظهار داشت: آیت‌الله جنتی رییس شورای نگهبان سخنران ویژه نوبت صبح و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخنران ویژه نوبت عصر خواهند بود و همچنین اساتید و مسؤولان برجسته حوزه علمیه در دو نوبت صبح و عصر به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی موضوع محوری همایش را انتظارات متقابل حوزه و نظام اسلامی دانست و افزود: نظام اسلامی انتظار دارد که حوزویان آموزه‌های دینی راجع به نحوه فعالیت دستگاه‌های نظام را استخراج و به دولت ارائه کنند زیرا اگر ما به دنبال علوم انسانی مطابق با دین هستیم این حوزه است که باید محتوای لازم را تولید کند./843/پ202/ی

ارسال نظرات