۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۸۲۲۵۲

اجرای طرح امدادرسانی به خانواده های شهدای بسیج مردمی

آستان علوی طرح امداد رسانی به خانواده های شهدا و مجروحین نیروهای بسیج مردمی را به اجرا گذاشت.
امدادرسانی به خانواده های شهدای

به گزارش خبرگزاری رسا، آستان مقدس علوی با تلاش ستاد تبلیغات ودفاع از مقدسات عراق طرح امداد رسانی به خانواده های شهدا و مجروحین بسیج مردمی در شهرستان المناذره و الحیره (از توابع نجف اشرف) را اجرا کرد..

حجت الاسلام سید علی الحسنی مسؤول واحد امداد رسانی به خانواده های شهدا و مجروحین در این رابطه به واحد اطلاع رسانی آستان گفت: طی چند روز گذشته به دیدار چندین خانواده شهید رفتیم وکمکهای مالی جمع آوری شده برای این عزیزان را توزیع کردیم.

در ادامه این دیدارها ستاد دفاع از مقدسات عراق ساخت یک واحد منزل مسکونی برای یکی از خانواده های شهدا را که از فقر شدیدی رنج می برد بر عهده گرفت.

حجت الاسلام حسنی افزود: طی دیدار با یکی از خانواده های شهدا متوجه شدیم که هیچ کس تا کنون به سراغ این عزیزان نرفته و به ازای ایثارگری عزیز از دست رفته شان که خون خود را فدای دین ومیهن خود کرده هنوز هیچ حقی از حقوق خود را دریافت نکرده اند.

الحسنی در ادامه درباره وظایف این ستاد گفت: فعالیتهای انسان دوستانهای که از سوی این ستاد به اجرا گذاشته میشود شامل بخشهای مختلفی از قبیل افتتاح بیمارستان صحرایی در مناطق عملیاتی و عیادت از مجروحین در بیمارستانها و کمک رسانی به آنان و ارسال آنان به خارج عراق جهت درمان و همچنین توزیع کمکهای مالی به خانواده های شهدا است.

در ادامه دکتر مجید الطائی عضو کمیته پزشکی تحت پوشش ستاد دفاع از مقدسات عراق اظهار داشت: تا کنون بیش از 16 مجروح جنگی را جهت درمان به خارج عراق اعزام کردهایم و درمان تعداد بسیاری از آنان موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: مجروحان اعزامی بعضا بینایی خود را از  دست داده اند یا اینکه فلج شده اند. یکی از این مجروحین یکی تن نیروهای پلیس بنام (لؤى عباس) از اهالى استان بابل مى باشد كه چندی پیش در منطقه عملیاتی موصل مورد اصابت قرار گرفت.

الطائی افزود: ارسال دارو و تجهیزات پزشکی یکی از مهمترین وظایف این واحد می باشد و تاکنون چندین محموله دارو به مناطق عملیاتی ارسال کرده ایم./994/ب102/د

ارسال نظرات