۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۸۲۲۴۱
آیت الله نوری همدانی:

شیعه و سنی در کنار یکدیگر از انقلاب دفاع کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که شیعه و سنی در کنار یکدیگر از انقلاب اسلامی دفاع کنند، گفت: امنیت و قدرت در سایه این انقلاب به وجود آمده است و تفاوتی میان شیعه و سنی نیست.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با قائم مقام وزیر آموزش و پرورش وجمعی از کارکنان کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش همچنین امام جمعه قشم و علمای اهل سنت شهرستان های قشم و پارسیان و جمعی از کارکنان سپاه استان هرمزگان با اشاره به آیه 7سوره ابراهیم وحدت را اصلی مهم دانست و خاطرنشان کرد: شکر خدا به برکت انقلاب اسلامی در ایران وحدت حاکم است.

مرجع تقلید ادامه داد: خداوند در آیه 7 سوره ابراهیم شکر را سبب زیادی نعمت ها و کفر را سبب عذاب می داند؛ در قرآن کریم 73 مرتبه از شکر نعمت ها و دو مرتبه از عدم توان انسان در شمارش نعمت ها سخن گفته شده است بنابراین نخستین قدم برای شناخت نعمت ها شناخت خداوند است.

وی با تأکید بر این که بالاترین نعمت خداوند، ولایت اهل بیت(ع) است، گفت: فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار غنی است و شیعه و سنی در برابر آن خاشع هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی، مردم و و ولایت فقیه ارکان انقلاب اسلامی است؛  بیش از 13 قرن اسلام به حاشیه رانده شده بود اما امام خمینی(ره) بار دیگر اسلام ناب محمدی(ص) را به عرصه زندگی مردم وارد و مردم استکبار زده را بیدار کرد و تا زمانی که مردم پشتوانه انقلاب باشند این انقلاب بالنده خواهد بود و پیشرفت خواهد کرد.

وی ادامه داد: رژیم سلطنتی در اسلام وجود ندارد و چنین رژیمی از سوی معاویه و کاخ نشینان برای حکومت بر مردم مستضعف ایجاد شده است؛ حکومت اسلامی،  حکومت پیامبراکرم(ص) و جانشینان وی همچنین قائم مقام معصوم بر مردم است شخصی که از نظر تقوا، عدالت، تدبیر، مدیریت و شجاعت در برابر دشمنان اسلام در بالاترین مرتبه باشد همان گونه که امروزه رهبر معظم انقلاب با اقتدار در مقابل دشمنان ایستاده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلاب اسلامی روحیه خودباوری در مردم را ایجاد کرد، اظهارداشت: پیش از انقلاب مردم خود را در برابر استکبار و غرب ذلیل می دانستند اما امام خمینی(ره) با کنار زدن نقاب استکبار چهره واقعی آن را به مردم نشان داد.

وی وارد شدن جوانان و خانم ها به عرصه سیاست و فرهنگ را از ثمرات انقلاب دانست و افزود: تسخیر انرژی هسته ای نتیجه ورود جوانان به این عرصه از سوی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است که تشویق و دادن فرصت به جوانان بیسیار اهمیت دارد؛ در دفاع مقدس همین جوانان بودند که با حضور در جبهه ها این عرصه را پشت سر گذاشتند.

مرجع تقلید ادامه داد: پیش از انقلاب خانم ها یا خانه نشین بودند یا تابع غرب اما امروزه خانم های فراوانی در عرصه فرهنگی و سیاسی مشاهده می شوند و حتی تعداد خانم ها در دانشگاه ها بیش از آقایان است.

وی با مهم دانستن وحدت میان شیعه و سنی همچنین حوزه و دانشگاه گفت: دشمن تلاش فراوانی انجام می دهد تا میان اهل تسنن و شیعه اختلاف ایجاد و از این راه به اسلام ضربه وارد کند اما بیداری و دینداری و شناخت شما نسبت به اسلام و ثمرات انقلاب نقشه های دشمن نقش برآب خواهد شد؛ دشمنان اسلام همانند آمریکا وانگلیس به دلیل این که دارای پایگاهی در متن جوامع اسلامی باشند اسرائیل را به وجودآوردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی روندی است که تمامی مستکبران را درمانده کرده و خاموش نخواهد شد و تاز مان ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت بنابراین قدر آن را بدانید که امنیت و قدرت در سایه این انقلاب به وجود آمده است و تفاوتی میان شیعه و سنی نیست و همه باید در حفظ این نظام تلاش کنند./1324/پ202/ص

 

 

ارسال نظرات