۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۸۲۲۳۸
دبیر جشنواره داستان و خاطره اشراق مطرح کرد؛

ارسال بیش از 200 اثر به جشنواره داستان و خاطره اشراق

دبیر جشنواره داستان و خاطره اشراق از ارسال بیش از 200 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: طلاب می توانند آثار خود را تا 28 اسفندماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
حجت الاسلام سید احمد بطحایی رییس انجمن داستان طلاب

حجت الاسلام سیداحمد بطحایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به جشنواره خاطره و داستان اشراق عنوان کرد: این جشنواره با هدف شناسایی استعدادهای طلاب در حوزه خاطره و داستان و نیز تشویق طلاب داستان نویس و رواج فرهنگ نوشتاری و استفاده از تجربیات تبلیغ برگزار می شود.

وی افزود: جشنواره اشراق در دو بخش خاطرات تبلیغی، اخلاقی و دینی و داستان هایی با موضوع زیست طلبگی ویژه برادران و خواهران طلبه برگزار می شود که در این دوره دو بخش خاطره و داستان که در سالهای قبل به صورت مجزا برگزار می شد، به دلیل هم افق بودند با هم تجمیع شده است.

دبیر جشنواره خاطره و داستان اشراق تصریح کرد: درحال حاضر در مرحله دریافت آثار این جشنواره هستیم که تاکنون بیش از 200 اثر به دبیرخانه رسیده است که در مقایسه با جشنواره های گذشته، رشد چشمگیری مشاهده می شود.

حجت الاسلام بطحایی مسابقه خاطره گویی اربعین را از برنامه های دیگر این جشنواره داسنت و ابراز کرد: در بخش خاطره گویی اربعین نیز بیش از 300 اثر به دست ما رسیده است که طلابی که در پیاده روی اربعین شرکت کرده اند، خاطرات خود را به صورت مکتوب و یا به صورت صوتی، تصویری و سلفی ارسال کرده اند.

وی افزود: ثبت خاطرات تبلیغی و اخلاقی و دینی طلاب می تواند الگوی مناسبی را برای آینده به وجودآورده و از سوی دیگر تجارب ارزنده ای از حضور در مناطق روستایی دورافتاده را منتقل کند و همین موضوع سبب شود تا حوزه وادار به سرمایه گذاری بر روی رفع نیازها و فقر اطلاعاتی و فرهنگی این مناطق شود.

دبیر جشنواره خاطره و داستان اشراق خاطرنشان کرد: میزان استقبال از این دوره از جشنواره نسبت به دوره های قبل بیشتر بوده است و بیشترین آثار از طلاب استان های قم، تهران، مشهد، اصفهان و البرز دریافت شده است که با توجه به فرصت باقی مانده تعداد آثار دریافتی رشد چشمگیری خواهد داشت.

حجت الاسلام بطحایی در پایان اظهار کرد: طلاب می توانند تا 28 اسفندماه آثار خود در قالب خاطره و داستان را به صورت مکتوب و یا صوتی و تصویری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند که البته احتمال تمدید یک ماهه این زمان وجود دارد، ضمن اینکه برای برگزیدگان جوایز نقدی در نظر گرفته شده است که در بخش داستان کوتاه برگزیدگان اول تا سوم به ترتیب 3، 1/5 و 1 میلیون تومان و در بخش رمان نیز 5، 3 و 2 میلیون تومان برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است و در بخش های دیگر نیز هدایای نقدی به برگزیدگان اهدا خواهد شد./872/ت302/ی

ارسال نظرات