۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۸۲۲۲۳
مدير حوزه علميه كاشان:

حوزه باید انقلابی گری را به جامعه منتقل کند

مدير حوزه علميه كاشان از الزامي شدن آموزش زبان عربي درحوزه از سال گذشته خبرداد و گفت: با توجه به توريست پذيري كاشان از كشورهاي مختلف جهان، آموزش زبان انگليسي در دستور كار حوزه قرارگرفته است.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با اشاره به توصيه هاي رهبر معظم انقلاب مبني بر تحول در حوزه هاي علميه و گسترش فضاي تبليغي در داخل و خارج كشور و موثر بودن ضرورت تحول، گفت: تحول در حوزه هاي كاشان شروع شده و امروز بيش از20 نفر از طلاب در حال آموزش زبانهاي انگليسي هستند.

وي يادآور شد: در حالي آموزش زبان انگليسي در حوزه كاشان شروع شده  است كه سال گذشته براي تبليغ در باغ تاريخي فين كاشان يكي از مكان هاي تاريخي مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي براي ارتباط با گردشگران خارجي از طلاب قم استفاده مي شد.

به گفته وي، امسال قرار است از طلاب تربيت شده در شهرستان كاشان براي مراكز رفاهي و تفريحي و گردشگري كاشان كه گردشگران خارجي حضور دارند استفاده شود.

مدير حوزه علميه كاشان همچنين، از الزامي شدن آموزش زبان عربي درحوزه از سال گذشته خبرداد و يادآور شد: با توجه به توريست پذيري كاشان از كشورهاي مختلف جهان، آموزش زبان انگليسي در دستور كار حوزه قرار گرفته است و كتاب هاي زندگي اهل بيت(ع) با زبان هاي مختلف چاپ شده است كه بخش عمده اي از اين كتاب ها انگليسي است.

حجت الاسلام فرجي يكي از دلايل عدم گسترش كتابهاي اهل بيت(ع) به زبان هاي مختلف دنيا را عدم زيرساخت هاي لازم در كاشان دانست و با اشاره به توصيه رهبر معظم انقلاب بر استفاده از همه زبان ها، گفت: زبان هاي اسپانيولي، آلماني و به ويژه زبان چيني و روسي از ضرورت هايي است كه زير ساخت هاي آن در كاشان وجود ندارد.

وي همچنين با اشاره به تربيت نيروي انقلابي در حوزه گفت: بخشي را كه رهبر معظم انقلاب از حوزه انتظار دارند بحث كارآمدي حوزه است و اينگونه نيست كه من انقلابي باشم، بنابر اين قرآن نمي گويد نماز بخوانيد بلكه مي‌گويد نماز را اقامه كنيد و اقامه نماز به معناي مروج نماز است.

مدير حوزه علميه كاشان ادامه داد:نمي گويد شما بايد انقلابي باشيد بلكه مي‌گويد، انقلابي باشيد تا بتوانيد انقلابي گري را منتقل كنيد چرا كه  مردم به حوزه اعتماد دارند و بايد بتوانيم با استفاده از اين فرصت، آموزه هاي مثبت انقلاب را برنامه ريزي كنيم.

حجت الاسلام فرجي يادآور شد: امروز در حوزه انقلابي اساتيد خوب و طلاب توانمندي را داريم كه مباحث سياسي، علمي و پژوهشي در حوزه را در سال جاري به طور جدي دنبال مي‌ شود و استقبال شده است./1307/302/ب1

ارسال نظرات