۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۲۱۷
استاد حوزه مطرح کرد؛

حجاب؛ تضمین کننده سلامت روحی و ارمغان آورنده امنیت اجتماعی

استاد حوزه علمیه از حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش یاد کرد و گفت: این مهم تضمین کننده سلامت روحی انسان بوده و امنیت اجتماعی را برای بانوان به همراه دارد.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی حیدری، ظهر امروز در برگزاری همایش «من زنده ام» با محوریت حجاب و عفاف جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کوهدشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: در آیات و روایات فراوانی حجاب و عفاف تضمین کننده سلامت روحی بانوان عنوان شده است.

وی با بیان اینکه حجاب برای بانوان مصونیت به همراه دارد، افزود: این مهم سرمایه ای گرانبها و هدیه ای از سوی خدای متعال است.

استاد حوزه علمیه در لرستان با تأکید بر صیانت و پاسداری از فرهنگ حجاب و عفاف، بیان داشت: حجاب تضمین کننده امنیت اجتماعی و حفظ سلامت روحی بانوان را به ارمغان می آورد.

وی حجاب و عفاف را از دستاوردهای دینی فرهنگی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب با کنر زدن نمادهای ضد دین حجاب و عفاف را برای بانوان جامعه اسلامی احیا کرد.

ضرورت شناخت ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س)

حجت الاسلام حیدری در ادامه با تسلیت ایام فاطمیه، یادآور شد: حضرت فاطمه(س) به عنوان الگویی کامل برای همه انسانها به ویژه بانوان است و شناخت ابعاد شخصیتی ایشان لازمه الگوگیری از این بانوی بزرگ اسلام است.  

وی تصریح کرد: برای الگوگیری از سیره و سبک زندگی فاطمی باید شخصیت ایشان را در ابعاد گوناگون شناخت و با تبیین سبک زندگی اسلامی و فاطمی در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی گام برداشت.

کارشناس علوم دینی در لرستان با اشاره به هدف دشمن در زمینه ضربه زدن به فرهنگ و ارزشهای اسلامی، بیان کرد: دشمن کانون خانواده را هدف قرار داده است.

وی توجه به ارزشهای اسلامی و پیروی از سبک زندگی اسلامی را راه مقابله با هجمه های دشمن خواند و گفت: با تبیین و ترویج ارزشها و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف باید در تربیت دینی فرزندان و دختران خویش نقش آفرین بود./9459/202/ب2

ارسال نظرات