۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۸۲۲۰۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

دغدغه های مراجع و علما در برنامه های ارشاد مدنظر باشد

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی با اشاره به مسؤولیت سنگین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارتباط مسؤولان این اداره با مراجع و علما قطع نشود.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به جایگاه شهر قم عنوان کرد: شهر قم جایگاه استثنایی در کشور دارد و چون مرکز مرجعیت است، فعالیت در آن با دیگر جاهای کشور متفاوت است.

وی افزود: اگر کوچکترین حرکت خلاف دین در قم صورت بگیرد، سر و صدای زیادی در جهان ایجاد و تبعات سنگینی خواهد داشت و به همین دلیل برای فعالیت در قم باید دقت ویژه ای داشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: دیدار شما با مراجع را تفأل به خیر می زنیم و امیدواریم این روش ادامه یافته و ارتباط با مراجع و بزرگان قطع نشود و وجود شما برای قم نافع باشد.

وی مراقبت از مسائل دینی را از ضرورت های فعالیت در قم دانست و خاطرنشان کرد: داشتن روحیه دینی و تقوا باعث خواهد شد تا کارها با کنترل بیشتری انجام شود و یاری طلبیدن از علما و مراجع و دریافت رهنمود از بزرگان می تواند دقت کار را بیشتر کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد: قم یک استثناء در کشور و مرکز ثقل اهل علم و مراجع است و نباید کارهایی مانند برخی جشن های خاص و کنسرت ها که باعث بروز مشکل می شود در اینجا برگزار شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه افزود: نگاه اداره فرهنگ و ارشاد باید نگاه فرا استانی باشد و اگر مسأله ای از طریق مراجع بیان می شود، از طریق شما به وزارت ارشاد منتقل شود تا آنها از قدرت خود برای اجرایی کردن آنها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن ها و کنسرت ها که بعضاً باعث اختلاط می شود، یکی از مشکلات کشور است و ما امیدواریم مسائلی مانند آنچه در مشهد مقدس اتفاق افتاد،رخ ندهد.

وی در پایان مسؤولیت وزارت ارشاد را سخت تر از دیگر مسؤولیت ها دانست و ابراز کرد: چون وزارت ارشاد با دین مردم سروکار دارد، وظیفه آن بسیار سخت تر از دیگر کارها است و باید در این موضوع با دقت فعالیت کرد و ایران اسلامی را یک کشور جدای از دیگر کشورها فرض کرد چرا که این نظام اسلامی و مرکز تشیع است./872/پ202/ص

ارسال نظرات