۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۸۲۲۰۴
آیت الله مکارم شیرازی:

مبلغان در فقر زدایی از جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند

حضرت ‌آیت الله مکارم گفت: امروز مبلغان ما علاوه بر فعالیت های فرهنگی در زمینه فقر زدایی از منطقه مورد تبلیغ خود نیز اقدامات ارزشمندی انجام می‌دهند و کسانی که میگویند وجوهات شرعی کجا مصرف می شود محرومیت زدایی از مناطق کشور را مشاهده کنند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مبلغان حوزه علمیه قم با بیان اینکه طبق دستورات قرآن تعلیم و تربیت مهمترین اهداف  بعثت پیامبران بوده است، اظهار کرد: طبق روایات اگر تمام اعمال خوب را در یک کفه ترازو قرار دهند  و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر قرار دهند، امر به معروف از ارزش بسیار بیشتری برخوردار است.

وی  با بیان اینکه اسلام یک دین کاملا فرهنگی است، بیان کرد: اینکه دشمنان میگویند اسلام با زور اسلحه گسترش پیدا کرده است دروغ و اشتباه است، امروز اندونزی یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی است و این در حالی است که حتی یک سرباز اسلام نیز پا در این کشور نگذاشته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام با فرهنگ پیشرفت میکند، تصریح کرد: البته اگر کارهای زشت تکفیری ها و داعش در جهان نباشد اسلام با سرعت بیشتری گسترش خواهد یافت ولی رغبت به اسلام با وجود این مشکلات همچنان در چهان رو به گسترش خواهد بود.

وی ارشاد جاهل و نهی از منکر را وظیفه همگانی مسلمانان ذکر کرد و افزود: منطق دین مبین اسلام دوستی با دوستان خداوند و دشمنی با دشمنان خداوند بوده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت های مبلغان، اظهار کرد: امروز مبلغان ما علاوه بر فعالیت های فرهنگی حتی در زمینه فقر زدایی از منطقه مورد تبلیغ خود نیز اقدامات ارزشمندی انجام میدهند و کسانی که میگویند وجوهات شرعی کجا مصرف میشود محرومیت زدایی از مناطق کشور را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه مبلغان بایستی قدردان توفیقی که خداوند به آنها داده باشند، تصریح کرد: امر به معروف و تبلیغ باید با زبان خوب و احترام گذاشتن به طرف مقابل صورت گیرد، توجه داشته باشیم زبانی که در انجام این دو فریضه انتخاب میکنیم تاثیرات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت./858/پ202/ص

ارسال نظرات