۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۸۲۱۹۵
کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با رسا؛

اندیشه السنوار مبتنی بر مقاومت مسلحانه است/ ضرورت بازنگری در سیاست‌های حماس

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتخاب یحیی السنوار به عنوان رییس جدید شاخه سیاسی حماس ابراز داشت: تفکر السنوار تقویت مقاومت در فلسطین و تجدید نظر در سیاست های حماس خواهد بود.
یحیی السنوار

محمدعلی بیگ زاده، کارشناس مسائل سیاسی و فعال فرهنگی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه سازمان حماس از دو شاخه سیاسی و نظامی شکل گرفته است، اظهار داشت: استراتژی و رویکرد شاخه سیاسی حماس تمایل به هر سو است که دراین باره رویگردانی از محور مقاومت و نزدیکی به عربستان سعودی و قطر و بالعکس نزدیکی به محور مقاومت و دوری از دو کشور مزبور را در تاریخ این جنبش شاهد هستیم.

تفکرات السنوار تقویت محور مقاومت در فلسطین است
کارشناس مسائل سیاسی به ثبات تصمیم گیری در شاخه نظامی جنبش حماس اشاره و ابراز داشت: شاخه نظامی استراتژی اصلی حماس را در عملکرد تعیین می کند و رییس جدید دفتر سیاسی حماس وابسته به این شاخه و از مؤسسان گردان های عزالدین قسام است.

این فعال فرهنگی گفت: یحیی السنوار به عنوان رییس جدید دفتر سیاسی حماس رنج های 24 ساله را در زندان های رژیم صهیونیستی تحمل و قطعا گرایش زیادی به شاخه نظامی خواهد داشت و براین اساس تفکرات خود را در راستای تقویت محور مقاومت در فلسطین به کار خواهد برد.

بیگ زاده انتخاب السنوار را خطری بالقوه برای رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: با چنین انتخابی استراتژی و سیاست تشکیلات خودگردان فلسطین در تصمیم گیری های آینده حماس کم رنگ تر خواهد شد و ان شاالله به شفاف تر شدن موضع ضد صهیونیستی حماس و افزایش رویارویی با رژیم صهیونیستی منجر شود.

وی با بیان اینکه عملکرد جنبش حماس با حزب الله قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: بخش نظامی و عملیاتی حماس در داخل نوار غزه و سرزمین های اشغالی فعالیت و محاصره شده است؛ بنابراین این جنبش در تصمیم گیری های خود به ویژه موضوع سوریه احتیاط زیادی به خرج می دهد.

حماس در سیاست های خود بازنگری داشته باشد
کارشناس مسائل سیاسی موضع گیری و نزدیکی حماس به عربستان سعودی و قطر در بحران سوریه را سبب ضرردهی این جنبش عنوان کرد و افزود: پیروزی محور مقاومت در سوریه سبب ضرر حماس در موضع گیری های سیاسی شد که هم اکنون شاهد موضع انفعالی آن هستیم.

این فعال فرهنگی به ضرروت اصلاح و بازنگری حماس در سیاست ها اشاره و خاطرنشان کرد: حماس با توجه به شعار اصلی آزادسازی فلسطین باید به سوی کشورهای محور مقاومت بازگردد و هر اقدامی جز نزدیکی به محور مقاومت، تضعیف و به حاشیه راندن آن را در پی خواهد داشت.

بیگ زاده در پایان اظهار داشت: مواضع سرسختانه السنوار در برخورد با رژیم اشغالگر قدس باب میل سران رژیم جعلی نخواهد بود./9456/ب301/ک

ارسال نظرات