۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۲۱۸۷
حاجی دلیگانی:

بودجه 96 سیاست توسعه بازار بدهی را پیگیری می‌کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: روند بودجه‌ای سال آتی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی را تا 20 درصد افزایش خواهد داد.
حاجی دلیگانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حسینعلی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه دوم اسفندماه در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 96 در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه نفتی سال 95، گفت: در بودجه سال 95 سهم نفت 25 درصد پیش بینی شده بود، اما شاهد هستیم که در سال آتی این مقدار به 35 درصد افزایش یافته که این موضوع مغایر مبانی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: رشد 9 درصدی مالیاتی که در سال 96 پیش‌بینی شده بود با روند کنونی محقق نخواهد شد و به رکود نیز دامن خواهد زد.

حاجی دلیگانی در خصوص بدهی‌های دولت، بیان داشت: روند تامین مالی برای بدهی‌های دولت خطرناک شده است و این موضوع در بودجه سال آتی تشدید نیز خواهد شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی پیرامون بودجه سال آینده، بیان داشت: بر اساس بودجه سال 96 ما حدود 45 هزار میلیارد تومان استقرار خواهیم داشت لذا بنده معتقدم گزارش بودجه 96 سیاست توسعه بازار بدهی را پیگیری می‌کند که این امر مغایر با اصول برنامه‌نویسی و بودجه‌نویسی است.

وی تاکید کرد: بودجه سال آینده بدهی‌های بانک‌ها را افزایش خواهد داد و علاوه بر افزایش نقدینگی، میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی را تا 20 درصد افزایش خواهد داد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که صندوق توسعه ملی تبدیل به خزانه دوم شده است و این روند در سال آینده به گونه‌ای ادامه خواهد یافت که برداشت از این صندوق افزایش پیدا کند.

وی در پایان، گفت:  در سال 83 حدود 22 هزار میلیارد تومان اعتبارات جاری داشتیم و اعتبارات عمرانی آن سال به 6 هزار میلیارد تومان می‌رسید این درحالیست که براساس بودجه سال 96 بودجه جاری 236 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است لذا باید گفت که بودجه جاری کشور از سال 83 تا 96، 11 برابر افزایش داشته است که این امر نمی‌تواند مطلوب باشد./856/پ202/ص

ارسال نظرات