۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۸۲۱۷۷
عضو جنبش الحق بحرین در گفت‌وگو با رسا؛

نوع تعامل آل‌خلیفه با موضوع خمس در غرب هم بی‌سابقه است

عضو جنبش الحق بحرین خواستار حمایت بیشتر محور مقاومت از ملت بحرین شد و گفت: باید پیام‌های روشن تری را برای آل‌خلیفه مخابره کرد.
عبدالغنی الخنجر از فعالان انقلابی بحرین

عبدالغنی الخنجر، نماینده جنبش الحق در خارج از بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا وضعیت کنونی بحرین را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: رژیم منامه به صورت علنی به خشونت روی آورده است. همه اظهارات دولتمردان این رژیم درباره تروریسم و استفاده معارضان از سلاح دروغ‌پردازی برای سرکوب مردم است.

وی با تاکید براینکه آل‌خلیفه با تحریک بیگانگان به دنبال زیرپا گذاشتن انقلاب بحرین است، گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس به اضافه انگلیس و آمریکا را می‌توان از مهم‌ترین حامیان آل‌خلیفه دانست. همین دولت‌ها هستند که انواع و اقسام سلاح را برای سرکوب‌گری رژیم بحرین مهیا کرده اند.

همه رهبران انقلاب بحرین در حصر یا زندان به سر می‌برند
این معارض بحرینی به چراغ سبز کشورهای غربی ـ عربی برای استفاده آل‌خلیفه از خشونت اشاره کرد و افزود: انقلاب بحرین با وجود مظلومیت بالا و سکوت خجالت آور نهادهای بین المللی همچنان به راه خود ادامه داده است. در یک ماه اخیر راهپیمایی کفن پوشان بحرینی به وضوح نشانگر حضور مردم در صحنه بود.

وی ادامه داد: خشونت سازمان یافته، بیش از 4000 هزار زندانی سیاسی، محاصره برخی مناطق بحرین و مسائلی از این قبیل تنها بخشی از اقدامات آل خلیفه است. همه این مسائل به اضافه اقدامات اطلاعاتی ـ امنیتی نتوانسته مردم را از مطالبه خواسته هایشان منع کند.

عبدالغنی الخنجر محاصره و زندانی شدن اغلب رهبران معارض بحرین را یک اقدام خطرناک توصیف و تصریح کرد: رژیم هیچ راهی برای مذاکره و گفت‌وگو باقی نگذاشته است. با این وضعیت کور سوی امیدی هم برای حل مشکلات مردم با خاندان حاکم وجود ندارد.

آل‌خلیفه به دنبال شدیدترین برخورد با شیخ عیسی قاسم است
عضو جنبش الحق بحرین خاطرنشان کرد که شیخ عیسی قاسم نماد کرامت ملت بحرین است. وی با تاکید براینکه ملت هیچ گونه سوءقصد به رهبر خود را برنمی‌تابد، گفت: بنده معتقدم رژیم بحرین با وجود آگاهی از جایگاه ایشان در بحرین و کشورهای اسلامی با چراغ سبز انگلیس به دنبال شدیدترین برخوردها با این عالم ربانی است. برای نمونه آنها در مورد خمس اتهاماتی را به ایشان وارد کرده اند درحالی که این فریضه از عقاید شیعه امامیه است.

وی تصریح کرد: در همه کشورهای غربی وجوهات خمس جمع آوری می‌شوند. هیچ یک از این کشورها این اموال را غیرقانونی نمی‌دانند و رژیم خلیفی تنها رژیمی است که این اتهامات را وارد کرده است. جالب اینجاست که دادگاه‌های بحرین تا کنون نتوانسته اند هیچ دلیل متقنی را برای محکوم کردن شیخ عیسی قاسم ارائه کنند و این مساله تبدیل به بحرانی برای آل‌خلیفه شده است.

عبدالغنی الخنجر با اشاره به اصرار آل‌خلیفه بر ادامه حماقت‌های خود در برخود با مردم و علمای بحرین گفت: آنها در برهه اخیر به دنبال وضع قوانینی هستند که دست نهاد نظامی را برای استفاده بیشتر از خشونت باز بگذارد. رویکرد و اقدامات چندماه اخیر نشانگر تلاش آل‌خلیفه برای برخورد قهری با اعتراضات مسالمت آمیز است.

این معارض بحرینی خواستار حمایت هرچه بیشتر محور مقاومت از ملت بحرین شد و گفت: ما امروز به صورت کامل از حمایت رسانه‌ای و معنوی محور مقاومت برخوردار هستیم اما این حمایت‌ها باید به سطحی برسد که پیام‌های واضحی برای آل‌خلیفه و آل‌سعود داشته باشد. ضروری است که دوستان ملت ما در خارج بحرین مواضع مستحکم‌تری را در قبال جنایت‌های روز افزون آل‌خلیفه اتخاذ کنند./983/ب914/ک

ارسال نظرات