۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۸۲۱۶۵
مدیر حوزه علمیه فاطمیون اهواز:

کادرسازی انقلابی در حوزه علمیه با عمل به مطالبات رهبری محقق می شود

مدیر حوزه علمیه فاطمیون اهواز با اشاره به این که برای کادرسازی انقلابی باید مطالبات ولی امر مسلمین در زمینه های آموزشی، تهذیبی و اخلاقی و بصیرت افزایی کاربردی و پیگیری شوند، گفت: مطالبات رهبرمعظم انقلاب در راستای خواسته های امام و دستور دین است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام حسن قاسمی، مدیر حوزه علمیه فاطمیون اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که حوزه علمیه برای سال تحصیلی جدید ظرفیت پذیرش 15 تا 20 داوطلب را برخوردار است، ابراز داشت: نام نویسی از متاقاضیان به صورت اینترنتی از 10 بهمن ماه آغاز و تا 15 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی از موضوعات مهم در حوزه های علمیه را توجه به کادرسازی انقلابی برشمرد و بیان داشت: حوزه های علمیه نسبت به این موضوع متفاوت عمل و بیانات و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی را باتوجه به پتانسیل کاری اجرایی کنند.

مدیر حوزه علمیه فاطمیون اهواز با اشاره به این که برای کادرسازی انقلابی باید مطالبات ولی امر مسلمین در زمینه های آموزشی، دروس حوزوی، تهذیبی و اخلاقی و بصیرت افزایی کاربردی و پیگیری شوند، افزود: مطالبات رهبرمعظم انقلاب در راستای خواسته های امام و دستور دین است.

حجت الاسلام قاسمی با تأکید بر ضرورت تحول در حوزه های علمیه و گسترش فضای تبلیغی در داخل و خارج براساس توصیه های رهبرمعظم انقلاب، گفت: حوزه علمیه باتوجه به تصریح علما و فضلا پاسخگوی همه مشکلات موجود در جامعه نیست؛ برخی از پرسش های اعتقادی نیازمند پاسخ های علمی و دینی هستند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: خروجی تحول در حوزه های علمیه، پاسخگویی به مشکلات اعتقادی، مذهبی، دینی و نیازهای به روز جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه براساس توانایی و ظرفیت، طلبه پذیرش کنند و افزایش کمیت بدون توجه به کیفیت نه تنها فایده بلکه ضررهایی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: متقاضیان پیش از ورود به حوزه علمیه تحقیق لازم را انجام دهند و به صورت کامل با شرایط تحصیل، محیط آموزشی و فضای آن شناخت پیدا کنند.

حجت الاسلام قاسمی گفت: متاقاضیان آسیب ها و مشکلات در مسیر حوزه علمیه را بررسی و خود را برای هر حالت آماده کنند و سپس با پذیرش در حوزه ها با اراده ای راسخ، توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) قدم در این راه بگذارند./303/9453/ب1

ارسال نظرات