۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۴۸۲۱۶۱

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری گفتمان دینی با موضوع مهدویت در دبیرستان دخترانه ایثار نخل ابراهیمی میناب، تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه دوم در سیریک و برگزاری دوره آموزشی تخصصی مسؤولان تشکل های دینی بندر لنگه از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام صادق مرادی روحانی مستقر نخل ابراهیمی در گفتمان دینی با موضوع مهدویت گفت: امام زمان (عج) یگانه فرزند امام عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان است، امام زمان حضرت مهدی (عج) در سال ۲۶۰ قمری به دنبال شهادت حضرت عسکری(ع)، همچون حضرت عیسی علیه السلام و حضرت یحیی علیه السلام که در سنین کودکی عهده دار نبوت شده بودند، در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند.

وی افزود: در بینش اسلامی، امام جام جهان است و جهان به وجود او بستگی دارد، امام قلب عالم وجود، هسته مرکزی جهان هستی و واسطه فیض بین عالم و آفریدگار است و از این جهت حضور و غیبت او تفاوتی ندارد.

روحانی مستقر نخل ابراهیمی تصریح کرد: در مذهب تشیع انتظار فرج و دعا برای ظهور آن حضرت به همراه آمادگی قلبی و عملی از برترین اعمال شمرده شده است، چرا که آغاز و انجام این امر در دست خداست و بدیهی است که انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) به آسانی ممکن نیست.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: ظاهر بودن حجت حق و حضورش در بین مردم همان موجب قتل امام زمان(عج) می شد، از این رو مشیت و حکمت الهی بر این تعلق گرفت که حضرتش را از نظرها پنهان نگهدارد تا دست دشمنان از وی کوتاه گردد و واسطه فیوضات ربانی، بر اهل زمین سالم ماند و بدین صورت حجت خدا، هر چند آشکار نیست، اما انوار هدایتش از پس پرده غیبت راهنمای موالیان و دوستانش است.


ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه دوم در سیریک تشریح شد

حجت الاسلام جعفری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیریک از برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مساجد وهیئت های مذهبی این شهرستان خبر داد و گفت: سیاه پوش کردن شهر و روستا ها ومساجد وحسینیه ها، دسته روی و سینه زنی در روز شهادت در شهر بندر کوهستک، مراسم عزاداری هیئت های مذهبی در شهر و روستاها و توزیع بسته های فرهنگی از جمله برنامه های اداره تبلیغات اسلامی سیریک برای فاطمیه دوم است.

وی افزود: برگزاری گفتمان دینی در مدارس شهرستان، جلسات سخنرانی روحانیون در مدارس دخترانه پیرامون شخصیت و فضائل حضرت زهرا(س) و برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا(س) با حضور حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در روستای روتان در شب شام غریبان از دیگر برنامه های این اداره در ایام فاطمیه دوم است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیریک گفت: مراسم عزاداری در شهرستان سیریک به مدت 3 شب برگزار خواهد شد.

حوزه های علمیه به‌عنوان کانونهای فضل و دانش، در توسعه فرهنگ و معارف اسلامی نقش محوری را ایفا می‌کند

حجت‌الاسلام حمید غلام پور، سرپرست اداره تبلیغات جاسک در دیدار با مدیر حوزه علمیه مهدیه جاسک با اشاره به نقش حوزه های علمیه در فضای علمی و فرهنگی جامعه گفت: حوزه های علمیه به‌عنوان کانونهای فضل و دانش، در توسعه فرهنگ و معارف اسلامی نقش محوری را ایفا می‌ کنند.

وی در ادامه تعامل با حوزه علمیه را در پیشبرد برنامه های فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی جاسک حضور اساتید حوزه علمیه را مغتنم شمرده و در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی از ظرفیتهای علمی و تبلیغی حوزه علمیه مهدیه بهره مند خواهد بود.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام ذاکری، مدیر حوزه علمیه مهدیه جاسک،با ارائه گزارشی از برنامه های آموزشی و فرهنگی حوزه علمیه افزود: با تعامل و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، شاهد رشد و توسعه کمی و کیفی تبلیغ آموزه های دینی در سطح شهرستان خواهیم بود

برگزاری دوره آموزشی تخصصی مسؤولان تشکل های دینی شهرستان بندر لنگه

حجت الاسلام و المسلمین محمد فولادی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه در این دوره آموزشی با بیان این مطلب که هیئات مذهبی بایستی با تعامل و ارتباط سازنده و بیشتر با اداره تبلیغات برنامه ای فرهنگی و مذهبی را پیش ببرند گفت: این قشر با ارتباط سازنده و موثر و اداره تبلیغات اسلامی نیز با ارتباط با بقیه حسینیه ها سعی در پیشبرد برنامه های فرهنگی و مذهبی داشته باشند.

در ادامه آیت الله رکنی امام جمعه شهرستان با بیان این مطلب که علاقه و شوق به کار و برخورد مناسب و مهربانانه با مردم از عوامل موفقیت است افزود:‌ درست است که مردم برای رضای خداوند و احترام برای ائمه اطهار می آیند اما برخورد مناسب و صمیمی با مردم و خیر مقدم به کسانی که در مجالس شرکت می کنند حائز اهمیت است.

امام جمعه شهرستان ضمن تاکید بر این مطلب که هیئات مذهبی در تعامل و ارتباط با یکدیگر باشند و برای رضای خداوند فعالیت کنند بیان کرد: رقابت در هر فعالیتی باعث موفقیت و سعادت می شود اما اگر رقابت جنبه منفی و خودنمایی پیدا کند نتیجه کار برای رضای خداوند نیست و همین عوامل باعث می شود مردم از حسینیه استقبال و در مراسمات مختلف شرکت نکنند.

وی در پایان گفت: شهرستان بندر لنگه نمونه اتصال و وحدت است، یکپارچگی و دوستی بین برادران اهل تشیع و تسنن قابل ستودنی است و به برکت همین وحدت و اتحاد است که برنامه ای مذهبی و فرهنگی پیش می رود و کسی به کسی بی احترامی و سرزنش نمی کند. انشالله که خداوند به همه ما توفیق خدمتگزاری به اهل بیت بدهد./851/303/ب2

ارسال نظرات