۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۸۲۱۶۰
مسؤول بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان:

مبلغان با ارائه الگوهای رفتاری در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن مؤثر باشند

مسؤول امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان، ضمن تشریح وظایف مبلغات در مقابل تهاجمات فرهنگی بیگانگان، گفت: مبلغان با ارائه الگوهای مناسب رفتاری می توانند در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان مؤثر باشند.
تبلیغ

معصومه هوشمند کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ایجاد حالت بی اعتنایی به ارزش های اخلاقی را یکی از تلاش های عمده غرب برای توفیق یافتن در تحقق اهدافشان، خواند و گفت: در فرهنگی که بر اساس بینش اومانیستی و لیبرالیستی، انسان را به آزادی بدون قید و بند، دعوت می کند؛ دیگر مسأله ای به نام اخلاق، نهاد خانواده و دیگر ارزش ها، هیچ جایگاهی ندارد.

 وی، ایجاد تزلزل در کانون خانواده را یکی از عوامل مهمی خواند که توفیق مهاجمان را در تاثیر گذاری بالا می برد و زنان جامعه را آسیب پذیر می کند.

مسؤول امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان گقت: دشمن به خوبی به این موضوع واقف است که در صورت تزلزل در خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی، تحولی کلی در نظام ارزشی و فرهنگی جامعه ایجاد می شود.

هوشمند ادامه داد: اما در اسلام، خانواده، هسته اصلی جامعه و محبوب ترین بنا در نزد خداوند محسوب می شود و ازدواج نیز یکی از مهم ترین سنت های نبوی و جزء عوامل اصلی برای حفظ دین به حساب می آید.

وی با اشاره به این که دشمنان به خوبی دریافتند که اگر موفق به تغییر فرهنگ زنان یک قوم شوند می توانند تمامی فرهنگ آن جامعه را متاثر کرده و تغییر دهند تصریح کرد: از این رو مهاجمان فرهنگی، تمامی تلاش خود را مصروف تغییر فرهنگ زنان آن جامعه می کنند.

مسؤول امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را یک وظیفه اخلاقی و دینی عنوان کرد که همه مردم و مسؤولان نسبت به این وظیفه متعهد خواهند بود.

هوشمند بیان کرد: امروزه نقش مؤثر زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، زیرا زنان در فرهنگ سازی بیشترین نقش را دارند و از عمده ترین و تأثیرگذارترین عناصر مقابله با تهاجمات فرهنگی هستند./302/851/ب1

ارسال نظرات