۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۸۲۱۵۶
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران همدان خبر داد؛

بیش از 500 نفر ظرفیت پذیرش در مدارس علمیه خواهران همدان

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران همدان از پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران در همدان تا پایان اسفندماه خبر داد و گفت: پذیرش در مقاطع سطح 2 و 3 انجام می شود.
حوزه خواهران

راضیه عظیمی فر، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه خواهران در جامعه و ضرورت توجه به آنها، اظهار داشت: فرآیند پذیرش سراسری در حوزه‌های علمیه خواهران همدان در سال 97-96 از 15 بهمن ماه سال 95 همزمان با سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) آغاز شده است و با توجه به شرایط موجود امکان تمدید مدت ثبت نام تا پایان اسفندماه وجود دارد.

عظیمی فر بیان کرد: سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران برابر با مدرک کارشناسی، سطح سه معادل کارشناسی ارشد و سطح چهار برابر مدرک دکترا است که در مقطع سطح دو آزمون گرفته نمی‌شود و با معیار معدل و مصاحبه افراد انتخاب می‌شوند، ضمن اینکه پذیرش سطح 2 از داوطلبان دارای مدرک دیپلم و سیکل و  پذیرش سطح سه از سطح دو انجام می‌شود.

وی افزود: پذیرش در سطح دو بدون آزمون کتبی و بصورت مصاحبه شفاهی و بررسی وضعیت داوطلبان است و شیوه‌های تحصیل در این سطح به دو صورت حضوری (تمام وقت) و نیمه‌حضوری( پاره وقت) است.

عظیمی با اشاره به ظرفیت موجود در پذیرش عنوان کرد: در حال حاضر 10 مرکز حوزه علمیه در سطح استان فعال است و 450 نفر در سطح 2 و 75 نفر نیز در سطح 3 ظرفیت پذیرش در سطح استان وجود دارد که سال گذشته ظرفیت دو سطح 385 نفر بوده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران همدان گفت: در حال حاضر یک هزار و 572 طلبه در سطوح 2 و 3 حوزه‌های علمیه خواهران همدان مشغول به تحصیل هستند.

عظیمی فر افزود: مدرسه جدید دیگری در سامن ملایر در حال راه اندازی است که ظرفیت آن نیز به میزان اعلام شده افزوده می‌شود، ضمن اینکه در شرف افزودن مقطع سطح 4 به حوزه علمیه خواهران هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش نظارت بر فعالیتهای مدارس علمیه انجام می‌شود، ضمن اینکه کارگروهی برای ارزیابی‌ها رد زمینه پذیرش تشکیل شده است.

عظیمی فر عنوان کرد: برای جذب افراد و آگاه‌سازی بانوان اقداماتی نظیر توزیع اقلام تبلیغی در روز 22 بهمن، طرح موضوع در تریبون‌های نماز جمعه، تبلیغات چهره به چهره و غیره نیز انجام گرفته است.

به گزارش رسا، متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند از فردا تا 10 اسفندماه آینده بصورت حضوری درمدارس علمیه و یا از طریق سامانه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir اقدام به نام‌نویسی کنند./979/302ب2

ارسال نظرات