۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۴۸۲۱۵۴
مدير حوزه علميه خراسان شمالي:

ولایتمداری و روحیه جهادی از ویژگی‌های بارز شهید محلاتی بود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: استکبارستیزی، روحيه جهادي و اطاعت از ولايت از برجستگی‌های اساسي زندگي مبارز شهيد، آیت‌الله محلاتي بود.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاري مكي، مدير حوزه علميه خراسان شمالي، یکشنبه‌شب در سلسله نشست‌های سبك زندگي شهدا که در مدرسه علمیه تخصصي امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت اول اسفند، روز روحانیت و دفاع مقدس و سالگرد شهادت شهید محلاتی، بر اهميت بازخواني سبك زندگي شهدا تأکید کرد.

وی اظهار داشت: اگر قرار است با كنگره و یادواره‌های شهدا در مقابل دشمن كاري انجام دهيم بايد زندگي شهدا را مطالعه كرده تا درك كنيم اين شهيدان چگونه در آن زمان از همه‌چیز خود گذشته و راه شهادت را انتخاب كردند.

وي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب همواره تأکید می‌کنند سبك زندگي شهدا را براي مردم بگوييد، افزود: بايد مردم بدانند شهيداني كه در راه وطن جان‌فشانی كردند در جامعه چطور بودند، با والدين خود چگونه رفتار می‌کردند و با همكاران خود چطور برخورد می‌کردند؛ چراکه شناخت سبك زندگي شهدا الگويي والا و ارزشمند براي جامعه اسلامي است.

حجت‌الاسلام سالاري مكي با اشاره به اینکه سبك زندگي اسلامي حاصل يك سري ترجيحات است، ادامه داد: شهيدان ترجيح دادند كه راه ايثار و شهادت را انتخاب كنند؛ ازاین‌رو بايد سبك زندگي آنها سرمشقي براي طلاب و جوانان حوزوي باشد.

وي با اشاره به سبك زندگي شهيد محلاتي، اضافه كرد: پدر شهيد محلاتي راضي نبود كه فرزندش به حوزه برود و ايشان اعمال ام داوود را با تمام جزئيات انجام می‌دهد، فقط به نيت اينكه پدرش راضي شود كه به حوزه برود و درنهایت با وساطت آیت‌الله خوانساري می‌تواند به حوزه برود.

دبير شوراي استاني حوزه‌های علميه خراسان شمالي تصريح كرد: اگر سبك زندگي شهدا به‌ویژه شهيد محلاتي را مطالعه كنيم می‌بینیم این شهيد به عشق امام خميني (ره) پا در ميدان نبرد حق عليه باطل گذاشت؛ چراکه اين شهيد بزرگوار در هر سخنراني که حضور می‌یافت، حتماً اعلامیه‌ای از امام راحل داشت.

حجت‌الاسلام سالاري مكي خاطرنشان كرد: استکبارستیزی، روحيه جهادي و اطاعت از ولايت از ویژگی‌های اساسي زندگي شهيد آیت‌الله محلاتي است كه بايد الگويي براي طلاب و روحانيان باشد.

وي با اشاره به وصیت‌نامه شهيد آیت‌الله محلاتي، يادآور شد: يار ديرين امام راحل در وصیت‌نامه خود به فرزندانش می‌فرماید اگر سه چيز الله، قرآن و امام را نداشته باشيد از شما نمی‌گذرم و به اين طريق بعد از شهادت هم وفاداري خود را به خدا، امام و قرآن نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام سالاري مكي در ادامه با تأكيد بر تعصب عميق شهيد محلاتي نسبت به شأن روحانيت و لباس روحانيان، اظهار داشت: تعصب و غيرت اين عالم بزرگوار نسبت به لباس روحانيت به حدي بود كه در شرايط سخت هم لباس روحانيت را بر تن داشت و می‌گفت اگر قرار است كشته شوم می‌خواهم با همين لباس كشته شوم.

وي با بيان اينكه شهيد محلاتي دوست داشت با لباس روحانيت شهيد شده و با همان لباس دفن شود، افزود: اين شهيد گران‌قدر با همان لباس و قبایی كه بر تن داشت به شهادت رسيد و پيكرش طوري بود كه نمی‌شد آن را غسل داد لذا با همان لباس دفن شد و به اين طريق به آرزويش رسيد.

مدير حوزه علميه خراسان شمالي تصريح كرد: شهيد محلاتي يكي از چهره‌های درخشان انقلاب بود كه با تحمل سختی‌ها و رنج‌های بسياري در مقابل دشمنان با قامت استوار ايستادگي كرد و طلاب می‌توانند با بازخواني سبك زندگي وی و شناخت بهتر و بيشتر شأن روحانيت، به اهميت لباس روحانيت پي برند./9314/202/ب2

ارسال نظرات