۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۸۲۱۵۳
معاون تهذیب مدرسه امام جعفر صادق زاهدان مطرح کرد؛

راحت‌طلبی؛ مانع دفاع از حریم ولایت/ قیام حضرت فاطمه اوج زندگی ایشان بود

حجت الاسلام محبی راحت‌طلبی را مانع دفاع از حریم ولایت دانست و گفت: راحت طلبی یک عیب پنهان است، مردم یک جامعه زمانی که راحت طلبی عادت کنند دیگر حتی برای دفاع از ولایت هم جان نمی‌دهند.
محبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام مهدی محبی، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مدرسه عالی شهید مطهری زاهدان برگزار شد، گفت: اوج زندگی حضرت فاطمه(س) در زمان قیام ایشان یعنی از زمان وفات پیامبر تا زمان شهادت ایشان بوده است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت قیام کردند به گونه ای که نمی‌خواستند کوچک‌ترین گردی بر عبای امامت بنشیند و در این موضوع کوتاه نمی‌آمدند، در قیام امام حسین(ع) کار برعکس بود؛ امام حسین(ع) می‌خواستند ذره‌ای از دین باقی بماند.

حجت الاسلام محبی با تأکید بر الگوبرداری از حضرت فاطمه(س)، افزود: ما به هیچ عنوان نباید در دفاع از ولایت کوتاهی کنیم، شخصیت حضرت زهرا(س) یک شخصیت محبوب در بین مردم بود، ما در زندگی‌های خود نیاز به یک سبک زندگی داریم که سبک زندگی حضرت زهرا(س) می‌تواند بسیار خوب باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان با تشریح انواع سبک زندگی، خاطرنشان کرد: یک نمونه سبک زندگی این است که مردم می‌خواهند در زندگی بدون دغدغه، راحت و با امنیت زندگی کنند که به آن نمونه سبک زندگی راحت طلبی می‌گویند اما یکی از شاخص‌های زندگی انقلابی این است که مدام در حال تحول باشد و به تعبیر شهدا یک زندگی جهادی داشته باشیم.

وی راحت‌طلبی را مانع دفاع از حریم ولایت دانست و یادآور شد: راحت طلبی یک عیب پنهان است، یک جوانی که بیکار باشد حتی برای جنگ هم خوب نیست، مردم یک جامعه زمانی که به راحت طلبی عادت کنند دیگر حتی برای دفاع از ولایت هم جان نمی‌دهند، در زندگی حضرت زهرا(ع) یک لحظه راحت طلبی دیده نمی‌شود.

وی در مورد شخصیت حضرت زهرا(س)، افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف یک شخصیت ممتاز و برجسته ای بوده است به طوری که همه زنان مبارز و انقلابی عالم می‌توانند از زندگی ایشان درس بگیرند./831/202ب2

ارسال نظرات