۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۸۲۱۵۲
استاد حوزه علمیه:

یاد مرگ مانع دنیازدگی انسان می شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دنیازدگی ثمره غلبه عقل معاش بر عقل معاد است، گفت: یاد مرگ مانع دنیازدگی انسان است، شهادت حضرت زهرا(س) به سبب دنیازدگی مردم بود.
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، استاد حوزه علمیه یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه(س) و به همت هیأت رزمندگان اسلام باقرشهر در مسجد قمربنی‌هاشم(ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: عقل معاد باید به عقل معاش اولویت داشته باشد.

خطیب مشهور با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه اکثر انسان‌ها در عالم دنیا گرفتار رزق و روزی و معاش می‌شوند، اظهار داشت: گاهی ظواهر دنیا آن چنان انسان را به خود سرگرم می‌کند که او را از حیات اخروی غافل و از عبودیت الهی محروم می‌سازد.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه صدیقه(س)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: در زمان حیات پیامبر(ص) اهل نفاق همانند لاک‌پشت سرهایشان را در لاکشان فرو برده بودند اما پس از رحلت ایشان امت با تبعیت از شیطان و یارانش در مسیر آنان گام برداشتند و منحرف شدند غیر از عده‌ای قلیل.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه دنیازدگی یکی از راهکارهای مهم شیطان در فریب انسانها به شمار می‌رود، گفت: دنیازدگی ثمره غلبه عقل معاش بر عقل معاد است، غفلت از مرگ سبب می‌شود شیطان حیات دنیوی را در مقابل چشم انسان بزرگ و زیبا جلوه دهد.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید به گونه‌ای در دنیا زندگی کند که رضایت الهی را کسب کند، بیان کرد: شیطان دشمن دیرین و قسم خورده انسان است تا او را گمراه کرده و از راه صراط منحرف سازد.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با تأکید بر اینکه صفت منیت از رذائل اخلاقی و نابود کننده انسان است، بیان داشت: تکبر و منیت شیطان سبب رانده شدن او را از درگاه احدیت بود او کسی است که در کفر خود و گمراه ساختن انسان محکم و استوار است، امام باقر(ع) فرمودند: شیطان آخرت را در نظر مردم کوچک و دنیا را در دیدگان آنان عظیم جلوه می‌دهد.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت زهرا مرضیه(س)، خاطرنشان کرد: دنیازدگی مردم سبب جنایت بزرگ تاریخ و شهادت دخت نبی اکرم فاطمه(س) بود توجه انسان به این که دنیا فانی و آخرت باقی است او را از دنیازدگی باز می‌دارد./813/202/ب2

ارسال نظرات