۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۴۸۲۱۴۷
استاد درس اخلاق حوزه علمیه:

حضرت زهرا در سخت ترین شرایط از دین و ولایت دفاع کرد

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی، یکی از ویژگی های بارز انبیاء و اولیاء الهی را بیان مطالب و عدم سکوت در برابر حق و حقیقت دانست و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در سخت ترین شرایط و با بدن مجروح از دین و ولایت دفاع کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی حضرت زهرا در سخت ترین شرایط از دین و ولایت دفاع کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی ستاد درس اخلاق حوزه علمیه شامگاه یکشنبه در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که در مسجد امام سجاد(ع) قم برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) ابراز داشت: یکی از ویژگی های بارز انبیاء و اولیاء الهی بیان مطالب و عدم سکوت در برابر حق و حقیقت است، همچنانکه حضرت زهرا(س) در سخت ترین شرایط و با بدن مجروح از دین و ولایت دفاع کرد که خطبه معروف فدکیه نشان بر این مدعا است.

وی با بیان اینکه پیامبر دختر خود را «ام ابیها» خطاب می کرد، یادآور شد: ام ابیها به این معنا است که پیامبر آن قدر برای دخترگرامی خود ارزش و اهمیت قائل بود که او را در مقام مادر خود می دید و به اندازه مادر به او احترام می کرد تا جایی که بارها دست حضرت فاطمه(س) را می بوسید و هیچ گاه پشت خود را به ایشان نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام جبرئیل برحضرت زهرا(س) نازل می شد و حقایق گذشته، حال و آینده را برای ایشان بیان می کرد و حضرت علی(ع) نیز این مسائل را مکتوب می کرد که از آن به صحیفه فاطمیه یاد می شود و هرچند به دست ما نرسیده ولی دلیل محکمی بر عظمت این بانوی بزرگ دارد و از همین رو ایشان حجت بر دیگر معصومان به شمار می روند.

وی با بیان اینکه با وجود حضرت زهرا(س) و سخنان گهربار ایشان، شیعه غنی ترین و ثروتمند ترین مکتب به شمار می رود، یادآور شد: با اینکه 9 سال بیشتر از زمان تکلیف ایشان نمی گذشت ولی به جایی رسید که انبیاء و اولیاء غیر از پیامبر گرامی اسلام به حال او غبطه می خورند، بنابراین اگر در کشور اسلامی ما اختلاس، ربا، رانت خواری و ویژه خواری دیده می شود به علت بهره نبردن از کلمات و کمالات حضرت زهرا(س) است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آینده، تأکید کرد: کسی که پرورش یافته مکتب حضرت فاطمه(س) باشد نباید به بین بد و خوب یا بد و بدتر متحیر بماند بلکه باید بین خوب و خوب تر، اصلح را انتخاب کند و دچار اشتباه نشود تا برای خود و کشورش پشیمانی به بار نیاورد.

وی در پایان با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) مبنی بر اینکه شیعیان از شعاع نور اهل بیت(ع) آفریده شده اند، خاطرنشان کرد: وقتی نور اهل بیت(ع) در جسم و روح ما قرار دارد باید با افراد دیگر تفاوت داشته باشیم، قدر خودمان را بدانیم و به راحتی خودمان را در معرض گناه و معصیت قرار ندهیم./1330/202/ص

ارسال نظرات