۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۸۲۱۴۳
آیت الله نوری همدانی:

دشمن با تفرقه بین مسلمانان در پی ضربه زدن به اسلام است

حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از برنامه های جدی دشمن برای ضربه زدن به اسلام را ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی دانست.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس، جمعی از اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان این که از آغاز خلقت دو جبهه در زندگی بشریت وجود داشته است، گفت: یکی کسانی هستند که در راه نشر معارف الهی قدم بر می دارند و جبهه دیگر طاغوت است.

وی با اشاره به شخصیت و زندگانی مرحوم آیت الله واعظ زاده افزود: ایشان در سال 1328 بعد از این که در نجف و مشهد مراحلی از علم را طی کرده بود، به قم  آمد و نخستین برخورد ما با ایشان در درس آیت الله العظمی بروجردی بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله واعظ زاده عمر خود را در فقه، اصول و معارف اسلامی سپری کرد، اظهار داشت: ایشان فردی با نشاط، باهوش، فعال و پرکار بود، سعی کردیم مجله ای در قم زبان حوزه علمیه باشد که چند نفری از جمله بنده، امام موسی صدر، آیت الله واعظ زاده، آیت الله موسوی اردبیلی و دیگر بزرگان در مجله مکتب اسلام فعالیت داشتیم.

وی ادامه داد: ایشان دارای مهارت های بسیاری بود و عمر پر برکتی داشت؛ آیت الله العظمی بروجردی به مسأله وحدت بین شیعه و سنی بسیار عنایت داشتند، دارالتقریبی در مصر تأسیس شد تا شیعه و سنی با یکدیگر بیشتر وحدت و اتحاد داشته باشند چون دشمنان همیشه از این اختلافات سوء استفاده کرده و همچنان سعی دارد از آن سوء استفاده کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ارتباط قوی آیت الله بروجردی با شیخ محمود شلتوت رییس الازهر ابراز داشت: شیخ محمود شلتوت اعلام کرد که کتاب فقه شیعه در الازهر رسمیت پیدا کند و کرسی برای تدریس فقه جعفری دایر شود.

وی عنوان کرد: اوایل انقلاب در سفری به مصر در الازهر حضور پیدا کرده و دیداری با علمای آنان داشتیم، آن ها به بنده گفتند که یک کرسی در الازهر برای تدریس فقه جعفری و امامیه گذاشته شده اما این کرسی خالی است و شما کسی را از قم بفرستید که در اینجا فقه مقارن بگوید یعنی فقه های اهل سنت را بداند و مزیت فقه شیعه را نسبت به آن ها تدریس کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بنده این مسأله را خدمت امام عرض کردم که بعد جریان دفاع مقدس پیش آمد و این کار صورت نگرفت، یعد هم خدمت رهبر معظم انقلاب گفتم که ایشان فرمودند در قم کسی را پیدا کنید که این مزایا را داشته باشد من تمام هزینه آن را تأمین می کنم.

وی اضافه کرد: وحدت و الفت بین شیعه و سنی امری لازم است، در این راستا آیت الله واعظ زاده خراسانی به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب منصوب شد و کارهای بسیار خوبی انجام داد، دشمنان ما یعنی آمریکا، صهیونیست و غرب دشمنی شدیدی با اسلام دارند و از راه های گوناگون سعی دارند اسلام را بکوبند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از برنامه های جدی دشمن برای ضربه زدن به اسلام را ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی دانست و گفت: دشمنان نه شیعه و نه سنی را نمی خواهند بلکه با ایجاد تفرقه در پی اهداف خود هستند؛ آیت الله واعظ زاده نوشته های بسیاری داشت که بسیار قابل استفاده است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در نوشته های آیت الله واعظ زاده موضوع ولایت فقیه است، ایشان بر این عقیده بود در این زمان باید ولی فقیه باشد تا مسائل را تبیین کند، ارشاد و هدایت مردم را انجام دهد و اجرای احکام را در جامعه داشته باشد، باید رهبری باشد تا جامعه را به حرکت درآورده و به حرکت ها جهت دهد، امام فرمود ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله واعظ زاده گام های مهمی برای پیشرفت اسلام و مذهب برداشت، اظهار داشت: باید بر وحدت شیعه و سنی تأکید شود، دشمنان می خواهند از این راه به ما ضربه بزنند و در پی هدف خود هستند./1323/پ202/ص

ارسال نظرات