۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۴۸۲۱۴۲
حجت الاسلام راشد يزدي:

نشاط و سرزندگی کانون خانواده را استحکام می بخشد

حجت الاسلام راشد يزدي گفت: نشاط و سر زندگی بسیاری از مشکلات را حل و کانون خانواده را مستحکم می کند.
راشد یزدی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام راشد يزدي در مراسم پیوند آسمانی زوج های دانشجو در حرم مطهر رضوی گفت: شناخت ظرافت ها و ويژگي هاي شخصيتي زن و مرد مي تواند به پايداري و استحكام خانواده كمك شاياني کند.

وی اضافه کرد: خداوند متعال روحيه زنان را لطيف آفريده و مردان همواره بايستي به اين نكته در زندگي مشترك دقت كنند، زنان نيز می بایست به اقتدار و استقلال همسرشان احترام بگذارند.

حجت الاسلام راشديزدي با تاکید بر اینکه خداوند همه ذرات و موجودات عالم را زوج آفريده و همه كائنات ميل به تركيب و زوج شدن دارند، تصريح كرد: تكامل انسانها نيز در گرو ازدواج است و با زوجيت است كه به زن و مرد آرامش دست يابد.

این کارشناس مسائل مذهبی، تامین امنیت جسمی و روحی را از اهداف ازدواج برشمرد و افزود: زندگی بدون نشاط، دچار مرگ تدریجی می شود و کسی که به این امر توجه نداشته به کام مرگ فرو می رود. 

وی، ازدواج هاي دانشجويي را از موفق ترين ازدواج ها در جامعه عنوان و تصریح کرد: این به خاطر آن است که دانشجويان با آگاهي و شناخت يكديگر را انتخاب مي كنند.

حجت الاسلام راشديزدي به زوج های جوان توصیه کرد: آغاز زندگي مشترك از جوار بارگاه مطهر امام رضا(ع) را قدر بدانيد و با توكل به خداوند متعال و توسل به اهل بيت(ع) پايه هاي زندگي خود را استحکام بخشید.

گفتنی است بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت)، از 22 دیماه تا پایان اردیبهشت ماه توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مشهد مقدس برگزار و پیش بینی می شود تا پایان این طرح، سی هزار زوج دانشجو در این مراسم شرکت کنند./101/930/ب1

ارسال نظرات